Skocz do zawartości

5 mitów na temat pozycjonowania stron internetowych


Ciamciaj

1 314 wyświetleń

Podejmowanie działań, które mają na celu poprawę widoczności konkretnej witryny, nasilenie zainteresowania stroną www i progres w obszarze wskaźnika konwersji stanowi codzienność specjalistów ds. SEO. Elementem tej codzienności jest również kontakt z klientem, który nie zawsze dotyczy wyłącznie kwestii związanych bezpośrednio z nawiązaną współpracą. Niestety, Internet jest nieskończonym źródłem wiedzy, której z reguły nikt nie weryfikuje. „Ofiarą” takiego stanu rzeczy padła również branża SEO – błędne przekonania na temat pozycjonowania stron internetowych powodują, że klienci wątpią w jego skuteczność. Co więcej, niektórzy wierzą, że pozycjonowanie stron www jest nielegalne. Czas rozprawić się z pięcioma najpowszechniej powielanymi mitami.

 

MIT#1 Pozycjonowanie stron internetowych = SEO

Choć zwyczajowo terminy te używane są zamiennie, to w praktyce ich znaczenie nie jest zupełnie tożsame. SEO (ang. Search Engine Optimization) to ogół działań, które mają na celu techniczną optymalizację strony www pod kątem wyszukiwarek internetowych (np. wyszukiwarki Google). SEO wpływa na wysoką pozycję witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP). Efektu dopełnia pozycjonowanie strony, czyli czynności wykonywane w celu poprawy widoczności strony www w sieci, a więc zadbanie o content marketing czy link building. Wiele agencji SEO/SEM posiada w swojej ofercie zarówno działania związane z optymalizacją, jak i pozycjonowaniem.

MIT#2 Stronę internetową można wypozycjonować w miesiąc

Dokładnie przemyślane i starannie prowadzone działania, których celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to proces, wymagający określonego czasu na realizację. Konieczna jest skrupulatna analiza konkurencji, dobór fraz kluczowych, stworzenie unikalnych treści, przeprowadzenie linkowania wewnętrznego, a do tego ciągłe dbanie o to, aby podejmowane działania wyglądały naturalnie (co jest niezwykle istotne dla robotów wyszukiwarek). W związku z tym, gwarancja wyjątkowo szybkich efektów powinna wzbudzić wątpliwość każdej osoby, która jest zainteresowana podjęciem współpracy z agencją SEO.

MIT#3 Raz wypracowane pozycje zostają na zawsze

sierpien-02-dodatkowy.png

Gdyby tak było, to jaki sens miałoby pozycjonowanie stron? Chociaż cały proces pozycjonowania i optymalizacji jest długotrwały, to niestety nie można tego samego powiedzieć o osiągniętych rezultatach. Liczne działania (np. dostarczanie nowych treści i rozbudowywanie sieci wartościowych linków) powinny być kontynuowane, mimo uzyskania satysfakcjonującego wyniku. Szczególnie trudno jest utrzymać wysokie pozycje w przypadku słów kluczowych o dużej konkurencyjności lub kiedy „przeciwnikiem” jest powszechnie znana marka. Warto tutaj również wspomnieć o aktualizacjach algorytmu wyszukiwania – raz na jakiś czas wprowadzane są modyfikacje w systemie tworzącym rankingi wyszukiwania, które wpływają na zmiany w pozycjach stron. Brak reakcji pozycjonera może wiązać się z zaprzepaszczeniem dotychczasowych efektów pracy.

MIT#4 Wysoka pozycja w SERP gwarantuje pozyskanie klientów

Specjalista ds. SEO nie ma wpływu na bezpośrednie decyzje podejmowane przez osoby odwiedzające witrynę. Zadaniem pozycjonera jest doprowadzenie do sytuacji, w której strona internetowa zajmuje możliwie najwyższą pozycję w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dobiera on odpowiednie środki i metody, mające zwiększyć widoczność i popularność domeny. Podejmując współpracę z agencją SEO, nie należy oczekiwać, że skuteczne pozycjonowanie zagwarantuje zwiększoną sprzedaż (konwersję). Decyzje podejmowanie przez użytkowników zależą od wielu innych czynników, np. kosztów dostawy czy czasu realizacji zamówienia.

MIT#5

Na koniec najbardziej abstrakcyjny mit, zgodnie z którym działania mające na celu poprawę widoczności witryny w sieci są nielegalne. Współpracując z profesjonalną agencją marketingową, jak Widzialni.pl, nie ma obaw, aby proponowane rozwiązania były niezgodne z wytycznymi Google dla Webmasterów. Opierając się na tzw. podejściu White Hat SEO (WHS), wszystkie prowadzone czynności są ukierunkowane na optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, zwiększanie ich wartości z punktu widzenia użytkownika i możliwości znalezienia informacji związanych z wyszukiwaną frazą. Natomiast działania podejmowane zgodnie z założeniami Black Hat SEO (BHS) mają na celu wypracowanie nienaturalnie szybkich efektów i wiążą się z realnym zagrożeniem w postaci nałożenia kary ręcznej lub filtra algorytmicznego. W najgorszym przypadku, pozycjonowana w ten sposób strona może zostać usunięta z indeksu, czyli przestanie być widoczna w SERPach. Podejście BHS nie jest zgodne z dobrymi praktykami, które powinny być kultywowane w branży SEO.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Jak zacząć zarabiać na płatnych publikacjach artykułów sponsorowanych?
      Zarabianie na artykułach sponsorowanych to obecnie jedna z najbardziej popularnych możliwości zarabiania przez Internet. Latami była to niby oczywista, a jednak bardzo niedoceniana metoda monetyzacji stron internetowych.

      Niby każdy wiedział, że może tak zarabiać.. a jednak właściciele blogów, portali tematycznych czy stron firmowych skupiali się przede wszystkim na afiliacji, google adsense, bannerach, itd.
      • 12 odpowiedzi
    • Afiliacja biur podróży w sezonie wakacyjnym i sposób na tańsze wakacje
      Jak zarabiać na reklamowaniu wakacji i samemu pojechać na nie taniej?

      Reklamowanie wakacji do prostych nisz afiliacyjnych niestety nie należy - natomiast w okresie wakacyjnym, zwłaszcza z wyjazdów last minute kupowanych pod wpływem chwili (czas ucieka = ostatnie wolne miejsca = trzeba się decydować szybko) - można zgarnąć dodatkowe przychody na JUŻ POSIADANYM zapleczu.

      Kolejna możliwość to zakup własnych wakacji poprzez własny link afiliacyjny - oraz zaproponowanie takiej możliwości rodzinie i znajomym. W ten sposób można otrzymać jakiś "zwrot" za wakacje na które i tak by się pojechało.
    • [MENTORING] Oficjalny mentoring zarabiania na Make-Cash.pl! Aktywuj dostęp Get Paid 2.0!
      PRAWDZIWY - PROFESJONALNY - EFEKTYWNY
      MENTORING GET. PAID 2.0

      AUTORZY: Muraszczyk + Snaggy + Id-user + Harry + Cherri + Vasaki + Mysc
      Zarabianie. przez internet - Skuteczna oferta pomocy

      DOSTĘP DO PORADNIKÓW OTRZYMASZ BEZPOŚREDNIO NAMAKE-CASH.PL

      Jedno konto = wszystkie funkcjonalności getpaid20.pl i make-cash.pl
      • 159 odpowiedzi
    • Poradnik podatkowy 2025 - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 28 odpowiedzi
    • Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą (JDG) w Polsce w 2025?
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .