Skocz do zawartości

Czym zajmuje się specjalista SEO?


Ciamciaj

1 194 wyświetleń

SEO to obecnie bardzo „modny” termin, a związane z nim zawody stają się niezwykle pożądane. Zapotrzebowanie na specjalistów SEO wzrasta wraz ze wzrostem znaczenia Internetu oraz ilości witryn, które pojawiają się w sieci. Prawdopodobnie więc taki trend utrzyma się jeszcze długo. Jednak czym tak dokładnie zajmuje się specjalista SEO?

Co to jest SEO?

SEO to skrót od wyrażenia Search Engine Optimization, które oznacza optymalizację zgodnie z wymogami silników wyszukiwania. W praktyce chodzi najczęściej o wymagania Google, ponieważ jest to wyszukiwarka, która w większości miejsc na świecie (w tym w Polsce) dosłownie przyćmiewa popularnością wszystkie inne podobne serwisy. W odniesieniu do SEO używa się też terminu „pozycjonowanie”, ponieważ w praktyce są to działania prowadzące do poprawy pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania podczas wpisywania określonych fraz.

SEO (pozycjonowanie) to bardzo złożony proces wymagający podejmowania różnych działań. Większość z nich trzeba realizować w sposób ciągły – tylko wówczas przyniosą oczekiwane rezultaty. SEO zawsze powinno być też dobrze przemyślane i zaplanowane.

Czym zajmuje się specjalista SEO?

Ujmując rzecz najprościej, specjalista SEO zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Może pracować na etacie w firmie, której witryną się zajmuje. Częściej jednak działa na własny rachunek lub jest członkiem zespołu agencji SEO, marketingowej lub internetowej. Efektem jego pracy powinna być lepsza pozycja witryny na określone frazy. Do obowiązków pozycjonerów należą przede wszystkim:

  • analiza stron internetowych, wykonywanie audytów SEO – przeprowadzanie badań, które mają na celu rozpoznanie obszarów, w których można poprawić funkcjonowanie witryny, aby lepiej wpisywała się w kryteria Google;
  • precyzowanie konkretnych celów działań SEO – dzięki temu można mierzyć uzyskiwane wyniki;
  • tworzenie strategii pozycjonowania – planowanie działań dążących do poprawy widoczności witryny;
  • dobór odpowiednich słów kluczowych – fraz związanych z danym biznesem i pozwalających wygenerować możliwie największy, a jednocześnie wartościowy ruch na stronie klienta;
  • optymalizacja techniczna strony – dbanie o przejrzystość kodu, obecność odpowiednich atrybutów, optymalizację zdjęć i wiele innych działań prowadzących do płynnego i bezproblemowego funkcjonowania witryny;
  • optymalizacja treści – oraz nadzorowanie tworzenia nowego contentu, który wpisze się w wytyczne SEO dla strony;
  • pozyskiwanie linków (link-building) – dbanie o odpowiednią ilość odnośników z wartościowych źródeł prowadzących do strony, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne na stronie;
  • analiza wyników – prowadzona stale w celu sprawdzania skuteczności prowadzonych działań i implementowania odpowiednich zmian;
  • monitorowanie zmian w algorytmach Google – nowych wytycznych, kar itp. w celu dopasowywania działań SEO do aktualnych wymogów.

Oczywiście nie każdy specjalista SEO zawsze zajmuje się wszystkimi aspektami pozycjonowania, ale każdy ma wiedzę, która pozwala mu w kompleksowy sposób zadbać o widoczność witryny. Niektórzy pozycjonerzy kształcą też innych, prowadząc szkolenia SEO (np. dla firm, których stronami się zajmują).

Dlaczego warto powierzyć SEO specjaliście?

Jak widać, SEO to bardzo złożona dziedzina. Skuteczne pozycjonowanie wymaga zarówno specjalistycznej wiedzy, jak i czasu. Teoretycznie można się nim zajmować samodzielnie, ale współpraca z fachowcem najpewniej zaowocuje znacznie lepszymi wynikami. Jednocześnie pozwoli Ci, jako właścicielowi firmy, skupić się na jej bieżących zadaniach i wyzwaniach. Koszty profesjonalnej obsługi SEO wcale nie muszą być duże! Może ona za to przynieść poważne, wymierne korzyści, które przeniosą się na przyciągnięcie większej ilości klientów, poprawę wizerunku firmy i przede wszystkim zwiększenie zysków.

Artykuł napisany przez partnerów forum.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Answer Engine Optimization (AEO) i Generative Engine Optimization (GEO) to nowe SEO
      Internet się zmienia na naszych oczach. Obecnie nie można już patrzeć na SEO w oderwaniu od AEO i GEO. Trzy te elementy są ze sobą powiązane i wspólnie decydują o sukcesie w widoczności online. Klasyczne SEO nadal pozostaje podstawą, ale jego rola się zmniejsza - staje się narzędziem wspierającym. Największą wartość w nadchodzących latach moim zdaniem będą miały treści tworzone pod kątem sztucznej inteligencji, odpowiadające na pytania i łatwe do wykorzystania w generatywnych podsumowaniach.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak zacząć zarabiać na płatnych publikacjach artykułów sponsorowanych?
      Zarabianie na artykułach sponsorowanych to obecnie jedna z najbardziej popularnych możliwości zarabiania przez Internet. Latami była to niby oczywista, a jednak bardzo niedoceniana metoda monetyzacji stron internetowych.

      Niby każdy wiedział, że może tak zarabiać.. a jednak właściciele blogów, portali tematycznych czy stron firmowych skupiali się przede wszystkim na afiliacji, google adsense, bannerach, itd.
      • 12 odpowiedzi
    • Afiliacja biur podróży w sezonie wakacyjnym i sposób na tańsze wakacje
      Jak zarabiać na reklamowaniu wakacji i samemu pojechać na nie taniej?

      Reklamowanie wakacji do prostych nisz afiliacyjnych niestety nie należy - natomiast w okresie wakacyjnym, zwłaszcza z wyjazdów last minute kupowanych pod wpływem chwili (czas ucieka = ostatnie wolne miejsca = trzeba się decydować szybko) - można zgarnąć dodatkowe przychody na JUŻ POSIADANYM zapleczu.

      Kolejna możliwość to zakup własnych wakacji poprzez własny link afiliacyjny - oraz zaproponowanie takiej możliwości rodzinie i znajomym. W ten sposób można otrzymać jakiś "zwrot" za wakacje na które i tak by się pojechało.
    • [MENTORING] Oficjalny mentoring zarabiania na Make-Cash.pl! Aktywuj dostęp Get Paid 2.0!
      PRAWDZIWY - PROFESJONALNY - EFEKTYWNY
      MENTORING GET. PAID 2.0

      AUTORZY: Muraszczyk + Snaggy + Id-user + Harry + Cherri + Vasaki + Mysc
      Zarabianie. przez internet - Skuteczna oferta pomocy

      DOSTĘP DO PORADNIKÓW OTRZYMASZ BEZPOŚREDNIO NAMAKE-CASH.PL

      Jedno konto = wszystkie funkcjonalności getpaid20.pl i make-cash.pl
      • 161 odpowiedzi
    • Poradnik podatkowy 2025 - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 28 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .