Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Czym zajmuje się specjalista SEO?


Ciamciaj

925 wyświetleń

SEO to obecnie bardzo „modny” termin, a związane z nim zawody stają się niezwykle pożądane. Zapotrzebowanie na specjalistów SEO wzrasta wraz ze wzrostem znaczenia Internetu oraz ilości witryn, które pojawiają się w sieci. Prawdopodobnie więc taki trend utrzyma się jeszcze długo. Jednak czym tak dokładnie zajmuje się specjalista SEO?

Co to jest SEO?

SEO to skrót od wyrażenia Search Engine Optimization, które oznacza optymalizację zgodnie z wymogami silników wyszukiwania. W praktyce chodzi najczęściej o wymagania Google, ponieważ jest to wyszukiwarka, która w większości miejsc na świecie (w tym w Polsce) dosłownie przyćmiewa popularnością wszystkie inne podobne serwisy. W odniesieniu do SEO używa się też terminu „pozycjonowanie”, ponieważ w praktyce są to działania prowadzące do poprawy pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania podczas wpisywania określonych fraz.

SEO (pozycjonowanie) to bardzo złożony proces wymagający podejmowania różnych działań. Większość z nich trzeba realizować w sposób ciągły – tylko wówczas przyniosą oczekiwane rezultaty. SEO zawsze powinno być też dobrze przemyślane i zaplanowane.

Czym zajmuje się specjalista SEO?

Ujmując rzecz najprościej, specjalista SEO zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Może pracować na etacie w firmie, której witryną się zajmuje. Częściej jednak działa na własny rachunek lub jest członkiem zespołu agencji SEO, marketingowej lub internetowej. Efektem jego pracy powinna być lepsza pozycja witryny na określone frazy. Do obowiązków pozycjonerów należą przede wszystkim:

  • analiza stron internetowych, wykonywanie audytów SEO – przeprowadzanie badań, które mają na celu rozpoznanie obszarów, w których można poprawić funkcjonowanie witryny, aby lepiej wpisywała się w kryteria Google;
  • precyzowanie konkretnych celów działań SEO – dzięki temu można mierzyć uzyskiwane wyniki;
  • tworzenie strategii pozycjonowania – planowanie działań dążących do poprawy widoczności witryny;
  • dobór odpowiednich słów kluczowych – fraz związanych z danym biznesem i pozwalających wygenerować możliwie największy, a jednocześnie wartościowy ruch na stronie klienta;
  • optymalizacja techniczna strony – dbanie o przejrzystość kodu, obecność odpowiednich atrybutów, optymalizację zdjęć i wiele innych działań prowadzących do płynnego i bezproblemowego funkcjonowania witryny;
  • optymalizacja treści – oraz nadzorowanie tworzenia nowego contentu, który wpisze się w wytyczne SEO dla strony;
  • pozyskiwanie linków (link-building) – dbanie o odpowiednią ilość odnośników z wartościowych źródeł prowadzących do strony, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne na stronie;
  • analiza wyników – prowadzona stale w celu sprawdzania skuteczności prowadzonych działań i implementowania odpowiednich zmian;
  • monitorowanie zmian w algorytmach Google – nowych wytycznych, kar itp. w celu dopasowywania działań SEO do aktualnych wymogów.

Oczywiście nie każdy specjalista SEO zawsze zajmuje się wszystkimi aspektami pozycjonowania, ale każdy ma wiedzę, która pozwala mu w kompleksowy sposób zadbać o widoczność witryny. Niektórzy pozycjonerzy kształcą też innych, prowadząc szkolenia SEO (np. dla firm, których stronami się zajmują).

Dlaczego warto powierzyć SEO specjaliście?

Jak widać, SEO to bardzo złożona dziedzina. Skuteczne pozycjonowanie wymaga zarówno specjalistycznej wiedzy, jak i czasu. Teoretycznie można się nim zajmować samodzielnie, ale współpraca z fachowcem najpewniej zaowocuje znacznie lepszymi wynikami. Jednocześnie pozwoli Ci, jako właścicielowi firmy, skupić się na jej bieżących zadaniach i wyzwaniach. Koszty profesjonalnej obsługi SEO wcale nie muszą być duże! Może ona za to przynieść poważne, wymierne korzyści, które przeniosą się na przyciągnięcie większej ilości klientów, poprawę wizerunku firmy i przede wszystkim zwiększenie zysków.

Artykuł napisany przez partnerów forum.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .