Skocz do zawartości

Dla kogo najlepsza będzie reklama zewnętrzna?


Ciamciaj

961 wyświetleń

Reklama zewnętrzna jest jednym z wizualnych nośników komunikacji na płaszczyźnie marka - klient. Podczas jednego spaceru, spotykamy się z nią niezliczoną ilość razy. Niektóre z reklam rzucają nam się w oczy bardziej, inne mniej… ich cel jest jednak jeden - zachęcić odbiorcę do podjęcia konkretnej interakcji. W poniższym poradniku przyjrzymy się nieco bliżej reklamie zewnętrznej, jej rodzajach i korzyściach wynikających z zastosowania.

Poznaj reklamę zewnętrzną - co to jest

Reklama zewnętrzna inaczej nazywana jest outdoor lub OOH (out of home). Bez względu na to, jakiej nazwy się używa, warto wiedzieć, że reklama zewnętrzna jest prezentowana w przestrzeni publicznej.

Ogółem mówiąc, reklama zewnętrzna jest przekazem, który ma za zadanie docierać do potencjalnego klienta w przestrzeni publicznej. Zaliczyć można tutaj m.in.:

  • przystanki,
  • budynki,
  • tablice citylight,
  • konstrukcje reklamowe,
  • sklepy, 

czy infrastruktura drogowa i nie tylko. Reklama ta może występować w formie drukowanej, tradycyjnej, czy elektronicznej.

Jej ogólnym zadaniem jest utrwalanie wizerunku i zwiększanie świadomości marki, czy przekazu reklamowego, jak również kształtowanie postaw konsumenckich. Omawiana forma obejmuje większość rodzajów reklam, z uwagi na współczesne możliwości techniczne, dzięki którym bez problemu da się przykleić plakat, czy chociażby wyświetlić spot.

reklama zewnętrzna

 

Jakie są nośniki reklamy zewnętrznej

Generalnie można powiedzieć, że reklamę zewnętrzną można umieścić wszędzie, gdzie tylko się da. Czy jednak jest tak w praktyce? Sprawdźmy.

Powierzchnię reklamową można wynająć np. na pojeździe, w jego wnętrzu (np. wewnątrz autobusu), na ścianach budynków, przystankach, czy np. billboardach. Co za tym idzie, w dzisiejszych czasach możliwość zainstalowania większości reklam, w tym reklam outdoorowych, są ogromne. Głównie wśród nośników reklamy zewnętrznej można wymienić:

  • banery,
  • billboardy,
  • reklamy wielkoformatowe,
  • szyldy reklamowe,
  • kasetony reklamowe,
  • reklamy umieszczanie na samochodach,
  • litery, oraz znaki przestrzenne,
  • ulotki,
  • infoscreeny,
  • reklamy typu citylight,
  • gazetki,
  • ekrany umieszczanie w środkach komunikacji miejskiej,
  • ekrany bankomatów,
  • ekrany automatów

i inne.

Banery reklamowe

Jest to rodzaj reklamy wielkoformatowej, której wielkość obejmuje nawet do kilku metrów kwadratowych. Do ich produkcji wykorzystuje się druk wielkoformatowy, np. lateksowy, czy UV Led.

Można je umieszczać na specjalnych stelażach, bądź przyczepiać w wielu miejscach za pomocą opasek uciskowych. Ten nośnik reklamy sprawdza się idealnie wszędzie tam, gdzie na pierwszym miejscu znajduje się czytelność przekazu.

Reklamy wielkoformatowe

Jest to jedna z najbardziej imponujących nośników reklam zewnętrznych. Niektóre mają powierzchnię sięgającą nawet 100 m2. Świetnie nadają się do umieszczenia na ścianach budynków, czy tuż przy autostradach. Dzięki swoim rozmiarom przyciągną uwagę bardzo dużego grona odbiorców.

Reklamy outdoorowe, a prawo

Dobrze wiedzieć, że w zasadzie nie istnieje żaden jednolity akt prawny, który reguluje kwestie związane z lokalizacją reklamy jej formą, czy wielkością. Niekiedy można spotkać się z usystematyzowaniem reklamy zewnętrznej za pomocą przepisów gmin, czy powiatów. Lecz takie działanie ma miejsce w innych krajach. Jeżeli chodzi o Polskę, warto wiedzieć, że rodzimy rynek jest skazany na uznaniowość urzędników, którzy kierują się różnymi ustawami. Wiele z nich można sprawdzić np. w sieci.

Jakie są zalety i wady reklam zewnętrznych

Reklamy zewnętrzne posiadają swoje zalety i wady, jednak pomimo tego ciężko zweryfikować ich skuteczność, gdyż przeprowadzono niewiele badań z tym związanych. Dokładnie odbyło się bardzo mało badań, które miałyby potwierdzać pozytywny, lub negatywny wpływ reklam zewnętrznych na odbiorców. Pomimo to, wymienić można kilka ważnych zalet i wad reklamy zewnętrznej.

Zalety reklamy zewnętrznej

  • łatwość docierania do grup docelowych,
  • duża siła oddziaływania,
  • powszechność,
  • prostota,
  • duże grupy potencjalnych odbiorców reklamy.

Wady reklamy zewnętrznej

  • zanieczyszczenie wizualne przestrzeni,
  • jeżeli nasycenie reklam jest zbyt duże, mogą one powodować stres informacyjny,
  • uciążliwość dla mieszkańców (szczególnie dotyczy źle umiejscowionych reklam świetlnych),
  • rozpraszanie uwagi.

Oczywiście są to przykładowe zalety i wady. Wiele osób może subiektywnie wybrać odpowiednie rozwiązanie spośród wyżej wymienionych propozycji.

Jakie koszty niesie za sobą reklama zewnętrzna

Koszty związane z realizacją reklamy zewnętrznej są zależne od wielu czynników, które decydują o formie reklamy. Jeżeli chodzi o czynniki techniczne, można wyróżnić np.:

  • rodzaj nośnika reklamy,
  • powierzchnię reklamy zewnętrznej,
  • zasięg reklamy,
  • technikę wykonania,
  • grupę docelową.

Czynniki techniczne to jedno, aczkolwiek na cenę wpływają również koszta, których nie można jednoznacznie określić. Pomimo wszystko mają one wpływ na koszty końcowe. Oto one:

  • proces projektowania reklam,
  • ilość partnerów, czy osób zaangażowanych w powstawanie reklamy,
  • lokacja.

Reklama outdoor - dla kogo będzie najlepsza?

Reklama outdoorowa jest opcją idealną dla wielu osób prowadzących swój biznes. Odpowiednia forma reklamy zewnętrznej może być bardzo pomocna odnośnie pozyskania wielu nowych potencjalnych odbiorców i nie tylko. W zależności od potrzeby oraz upodobań można zdecydować się na różnego typu reklamy outdoorowe, a konkretnie ich nośniki.

Co ważne w przypadku reklamy outdoorowej, można zdecydować się na drobne nośniki w formie np. plakatów, aż po zaawansowane, ostatnio bardzo modne reklamy citylight.

Podsumowanie

Reklamy zewnętrzne, albo outdoorowe, jak kto woli to niezaprzeczalnie jedne z najskuteczniejszych form pozyskania potencjalnych klientów, czy odbiorców. Dzięki szerokiemu wyborowi omawianych nośników reklam każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie. 

Jeżeli jesteś zainteresowany reklamami zewnętrznymi, skorzystaj z profesjonalnych firm oferujących usługi w tym zakresie! 

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Answer Engine Optimization (AEO) i Generative Engine Optimization (GEO) to nowe SEO
      Internet się zmienia na naszych oczach. Obecnie nie można już patrzeć na SEO w oderwaniu od AEO i GEO. Trzy te elementy są ze sobą powiązane i wspólnie decydują o sukcesie w widoczności online. Klasyczne SEO nadal pozostaje podstawą, ale jego rola się zmniejsza - staje się narzędziem wspierającym. Największą wartość w nadchodzących latach moim zdaniem będą miały treści tworzone pod kątem sztucznej inteligencji, odpowiadające na pytania i łatwe do wykorzystania w generatywnych podsumowaniach.
      • 1 odpowiedź
    • Jak zacząć zarabiać na płatnych publikacjach artykułów sponsorowanych?
      Zarabianie na artykułach sponsorowanych to obecnie jedna z najbardziej popularnych możliwości zarabiania przez Internet. Latami była to niby oczywista, a jednak bardzo niedoceniana metoda monetyzacji stron internetowych.

      Niby każdy wiedział, że może tak zarabiać.. a jednak właściciele blogów, portali tematycznych czy stron firmowych skupiali się przede wszystkim na afiliacji, google adsense, bannerach, itd.
      • 12 odpowiedzi
    • Afiliacja biur podróży w sezonie wakacyjnym i sposób na tańsze wakacje
      Jak zarabiać na reklamowaniu wakacji i samemu pojechać na nie taniej?

      Reklamowanie wakacji do prostych nisz afiliacyjnych niestety nie należy - natomiast w okresie wakacyjnym, zwłaszcza z wyjazdów last minute kupowanych pod wpływem chwili (czas ucieka = ostatnie wolne miejsca = trzeba się decydować szybko) - można zgarnąć dodatkowe przychody na JUŻ POSIADANYM zapleczu.

      Kolejna możliwość to zakup własnych wakacji poprzez własny link afiliacyjny - oraz zaproponowanie takiej możliwości rodzinie i znajomym. W ten sposób można otrzymać jakiś "zwrot" za wakacje na które i tak by się pojechało.
    • [MENTORING] Oficjalny mentoring zarabiania na Make-Cash.pl! Aktywuj dostęp Get Paid 2.0!
      PRAWDZIWY - PROFESJONALNY - EFEKTYWNY
      MENTORING GET. PAID 2.0

      AUTORZY: Muraszczyk + Snaggy + Id-user + Harry + Cherri + Vasaki + Mysc
      Zarabianie. przez internet - Skuteczna oferta pomocy

      DOSTĘP DO PORADNIKÓW OTRZYMASZ BEZPOŚREDNIO NAMAKE-CASH.PL

      Jedno konto = wszystkie funkcjonalności getpaid20.pl i make-cash.pl
      • 161 odpowiedzi
    • Poradnik podatkowy 2025 - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 28 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .