Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, zastanawiam się nad chip tuningiem mojego BMW w diesel'u. Poczytałem sporo opinii na necie, ale stwierdziłem, że zapytam tutaj i może pogadamy coś o tym :) Wiem, że chippowanie pozwala znacząco podnieść moc, a nawet zmniejszyć spalanie auta, ale wiem też, że czasem może odbić się na częściach takich jak np. turbina. 

 

Jak to według Was jest? Czy można jakoś przygotować auto do chip tuningu? 

 

Sam myślę, że zacznę od wymiany filtru z seryjnego na taki - http://www.knfilters.com/. Może jakieś doloty? Coś z wydechem? Słabo znam się na autach :/

 

Interesuje mnie oczywiście profesjonalne chippowanie, a nie dołożenie jakiejś chińskiej kostki. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

Polecam Ci podjechać osób którymi się tym zajmują i mają hamownie. Sprawdzą Ci ile masz aktulanie kuców. Podkręcą delikatnie w komputerze. Wymienisz elementy które podniosą Ci żywotność oraz pracę silnika i znów sprawdzisz jak to działa. Samemu za to się nie bierz....

Pomogłem? Daj repa:)

Odnośnik do komentarza

Nie zamierzałem się za to brać sam ;p Tak jak pisałem chodziło mi o profesjonalne chippowanie w sprawdzonym serwisie :)

 

Jak pojedziesz do warsztatu który zajmuje się tym profesjonalnie, to oczywiście przed chipem sprawdzą Ci stan silnika i dopiero wtedy stwierdzą, czy można chipować, czy raczej sobie odpuścić, bo zmęczony :). Spalanie auta powinno się trochę spaść, ale turbina, dwumasa będzie dostawała po tyłku za to trochę mocniej.

 

Generalnie polecam wgrać program, jak będzie to faktycznie mądrze zrobione, to nie poznasz auta przy pierwszej jeździe, frajda maks :D. Chipowałem golfa z 90KM do 110KM i Ibizę ze 130KM do 160KM i mija rok i jest wszystko ok :).

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

Polecam Ci podjechać osób którymi się tym zajmują i mają hamownie. Sprawdzą Ci ile masz aktulanie kuców. Podkręcą delikatnie w komputerze. Wymienisz elementy które podniosą Ci żywotność oraz pracę silnika i znów sprawdzisz jak to działa. Samemu za to się nie bierz....

 

Frenzy dobrze gada. Dobry chip tuning zwiększy bezpiecznie moc , zmniejszy spalanie. Silniki jak wyjeżdżają z fabryki są skręcone na 70-75% możliwości , podniesienie o 10-15% w dalszym ciągu jest dla niego bezpieczne. 

Auta z Focus klub Polska stroimy tylko w tym miejscu: http://www.gcstuning.pl/ . Wiem ze to Kraków (nie wiem gdzie mieszkasz) ale ja zrobiłem sobie wycieczkę do Krakowa a i sporo osób z nad morza jechało do niego. Ogarnięty na maksa , całe strojenie trwa około 4-5 godzin nic na szybko. Moja "bestia" Focus 1,8 90KM z 2001 dostała 25KM i 50nm więcej a i tak mam banana na ryju taka różnica mino małej mocy fabrycznej, niutonometry robią różnicę i kilku małolatów już się oszukało w swoich ospojlerowanych furach na światłach :). Spalanie w mieście spadło z 6,9 na 6,0 L a trasie udało się przy prędkości autostradowej na 5,1l/100km zejść. 

 

Ogólnie nie polecam wynalazków typu wepnij i jedź bo to żaden tuning, tu musi być wlutowanie nowego chipa, program i kilka prób na hamowni.

 

Pzdr

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

Primo, masz plus ^_^

 

A co do tematu, tak jak mówiłem Ci już kiedyś - i tak jak napisałeś wyżej, obowiązkowo sprawdzony warsztat, nie jakiś pierwszy lepszy, tylko konkret, tacy, którzy się tym zajmują już od jakiegoś czasu, mają swoją renomę. Fakt, cena jest ciut większa, ale masz konkret robotę.

 

Zwiększasz moc, redukuje to troszkę spalanie, ale przed zespoły silnika dostają więcej po tyłku jak już zauważyli inni, nie jakoś ogromnie, ale zawsze. Wymiana na lepsze części na pewno zwiększy ich żywotność, z tego Twojego 2.0 ~150KM na spokojnie zrobią Ci 180KM co będzie czuć już różnicę a silnik tak nie będzie tracił.

 

Przejedź się do tego warsztatu, jak masz daleko, zadzwoń. Chłopaki, którzy w tym siedzą przeważnie robią to z pasją, więc na bank wszystko Ci wytłumaczą, nawet na najprostsze pytania, doradzą co zmienić, w jakim kierunku pójść.

 

Polecam też fora tematyczne, poszukaj ludzi, którzy już ten silnik chipowali, jak u nich wirusik się zachowuje, jak to wygląda ze spalaniem i całą resztą no i gdzie robili.

 

#UP

 

dokładnie tak jak piszesz, tylko sprawdzone serwisy, konkret są chłopaki z Sportmile Polska ale oni raczej dużo grubsze auta robią (same RS6, Lambo, Porsche, Cupry ^_^). U mnie na górnym śląsku jest CTR Tuning w Zabrzu, też robią konkret robotę, wszyscy tutaj sobie chwalą, raczej tez bym u nich zrobił. Ty Iwo poszukaj tam w Twojej części Polski. Warto jest nawet jechać do Poznania czy Wawy (wiem wiem, pół kraju) dla dobrze zrobionej roboty. ;)

  • Super 1

zygBwel.png

Odnośnik do komentarza

Mój był robiony w WRM Serwis bodajże i od pięciu lat (czyli od momentu chipowania) nie miał on, odpukać w niemalowane, żadnej usterki. Jedynie pompa wtryskowa była do regeneracji. Samochód spala teraz w trasie 5 litrów, a w mieście góra 8. Przed chipem spalał około 1 - 1,5 litra więcej :) A filtr od K&N poleciłem Ciamsonowi JA, nie dajcie się zwieść :P

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Ja robiłem Chip i mody w 2 moich autkach.W V-tech bieda lepiej jechać do prywatnego tunera z dobra reputacją a nie bawić się w program stopniowany ceną :)  Wejdź sobie na forum Twojego autka albo klub jakis i tam będzie wszystko i jasno napisane gdzie jak itd.Co do samego filtra uwierz nie daje to prawie nic jak kupować to tylko serio bo inaczej i tak musisz dolot zmienić na wydajniejszy żeby czuć efekty. Zazwyczaj do takiego programu nie robi się nic w aucie tyle że musisz mieć dobry stan rozrządu , olej wymieniany tak jak powinno itp(zapewne dbasz o autko więc masz wszystko na błysk).Jak chcesz mieć większe osiągi to wymienia się intercooler na wydajniejszy i robi cały wydech.

Takowy soft kosztuje od 1000zł do 3000zł zależy od komputera itd)

Jakbys chciał wydech robic to koszt 1600-2000+ zależy ile końcówek tłumków itp

Koszt IC to koło 2000zł 


przykładowe wykresiki :) 

http://gcstuning.pl/images/bmw/BMW%20120D%20163KM.jpg

http://gcstuning.pl/images/bmw/BMW%20320D%20163KM..jpg

http://gcstuning.pl/images/bmw/BMW%20520D%20163KM.jpg

Edytowane przez fiozo
  • Super 1
Odnośnik do komentarza

@fiozo, co do filtra, to podczas jazdy głównie po mieście ten sportowy jest dużo wydajniejszy ze względu na to, że wystarczy go umyć raz na jakiś czas pod wodą. Zwykły filtr zapychał się w moim Fordzie w ciągu kilku tygodni i leciał do wymiany. 

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Jeżeli zamierzasz podnieść moc i moment obrotowy dosyć znacznie, to może warto pomyśleć o nowym sprzęgle? To możesz akurat skonsultować już w warsztacie. Poza tym możesz się zastanowić nad lepszymi hamulcami ;)

Edytowane przez kys23
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .