Skocz do zawartości

[CPA] Brak konwersji? Checklista co sprawdzić na start!


Ciamciaj

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, często jest tak, że konwersje przy ofertach CPA nie wpadają, warto się upewnić, że nie jest to z naszej głupiej pomyłki lub jakiegoś problemu technicznego. Przedstawiam krótką checkliste co warto sprawdzić na start!

1) Sprawdź linki do ofert.

Sprawdzanie statystyk sieci afiliacyjnych jest o tyle istotne, aby wiedzieć, czy ruch który kierujesz, trafia do odpowiedniej oferty. Porównaj je z twoimi statystykami dotyczącymi śledzenia ruchu by upewnić się, że liczby nie są zbyt zróżnicowane - do 20-30% wynosi normalna utrata klików.

Możesz również sprawdzić samemu, czy oferta działa, albo spróbuj przejść przez cały proces rejestracji samemu (powiadom swojego AM z wyprzedzeniem, aby uniknąć nieporozumień), lub spytaj swojej AM, by wykonać konwersję.

2) Sprawdź linki z Postbacka.

Upewnij się, że dołączyłeś token clickID do linku URL Twojej oferty w momencie dodawania jej do trackera. Następnie sprawdź swoją sieć afiliacyjną, by mieć pewność, że albo dodałeś globalny Postback Link do całego konta, lub do każdej indywidualnej oferty, jaką uruchomiłeś. Na koniec, zweryfikuj, czy zmienna którą użyłeś, aby dodać clickID do URL oferty jest tą samą zmienną, którą użyłeś w linku Postback, by przesłać konwersję z powrotem do trackera.
 

3) Sprawdź URL Trackera na Landing page.

Sprawdź kod Landing page, aby być pewnym, że zastąpiono linki wychodzące z twoim URL Trackera.

4) Upewnij się że Landing page jest włączony, oraz funkcjonuje poprawnie.

Przejrzyj każdy lander i go "przeklikaj", aby wiedzieć, że wszystko wygląda i funkcjonuje tak jak należy. Wyświetl i przejrzyj lander z pulpitu i/lub smartfona w zależności od tego, na jaki typ urządzeń celujesz ze swoją kampanią. Spróbuj zaprezentować najważniejsze rzeczy na początku strony (np. dodaj elementy interakcji tj. buttony, kręcące się kółka, linki itd. gdzie odwiedzający nie potrzebują scrollować strony, by się do nich dostać).

By poznać, jak lander powinien wyglądać na różnych urządzeniach, systemach, czy przeglądarkach, użyj tego narzędzia:  https://www.browserstack.com/screenshots

5) Sprawdź link do kampanii.

Sprawdź link do twojej kampanii kilkukrotnie, aby być pewnym, że dotrzesz do wybranych przez Ciebie landingów, oraz "przeklikaj", by sprawdzić, czy zostaniesz odesłany do wybranej przez Ciebie oferty.

6) Sprawdź prędkość wczytywania, zwłaszcza jeżeli strona jest uruchamiana mobilnie.


a) Sprawdź prędkość trackera. Jeśli używasz zarządzanego trackera, to prędkość nie powinna być tym o co powinieneś się martwić. Aczkolwiek, jeśli używasz własnego trackera, to byłoby dobrze, gdybyś sprawdził prędkość przekierowania trackera.
http://www.serp-perception.com/redirect-speed-tester.php 
Również sprawdź szybkość ładowania serwera by wiedzieć, że nie wyczerpuje zasobów w szczytowych momentach. Jeśli tak – rozważ ulepszenie swojego serwera.
b ) Sprawdź szybkość wczytywania Landing page: Na przykład, użyj tego narzędzia online:
https://www.webpagetest.org

(Tymczasowo wykomentuj pop-up jeśli je posiadasz, ponieważ może on zepsuć ocenę prędkości na niektórych narzędziach.)

c) Sprawdź łączny czas wczytywania.

Oczywiście, możesz dodać łączny czas przekierowania i prędkość wczytywania landera ujęte w pierwszych dwóch krokach, ale również można zrobić to jako dodatkową rzecz. Weź URL kampanii i przetestuj na webpagetest.org (ponownie upewnij się, że lander w kampanii ma popupy tymczasowo wyłączone). Łączny czas ładowania nie powinien przekroczyć 2 sekund, w przeciwnym razie utracisz wielu odwiedzających. Na mobilne landery powinieneś celować w 1s ładowania strony lub szybciej (oczywiście, im szybciej tym lepiej).
Jest masa rzeczy, które możesz zoptymalizować w landerze, by go "przyspieszyć". Nie będę tego tutaj szczegółowo wyjaśniał. Kilka najczęstszych rzeczy do zrobienia, które przychodzą mi pierwsze do głowy to: Użyj CDN, na przykład Amazon Cloudfront lub Cloudflare. Zoptymalizuj rozmiary obrazków, np. za pomocą kraken.io lub https://tinypng.com/. Jeśli twój lander nie ma favicony, dodaj pustą np. http://transparent-favicon.info/ 
Możesz użyć narzędzi tj. webpagetest.org i Google PageSpeed Insights, abyś uzyskał wskazówki jak zoptymalizować stronę pod względem prędkości.
Nie zapomnij o przywróceniu popupów kiedy skończysz!

7) Upewnij się co do jakości ruchu.

Kiedy testujesz niepewne oferty i landing page (czyli oferty i landery których nie miałeś okazji wcześniej przetestować):
a) Użyj swojego źródła ruchu.

Byłoby to źródło ruchu, z którego ostatnio osiągasz największy sukces. Spowoduje to, że Twoja kampania ma największe szanse na uzyskanie konwersji i pozwoli Ci to na dużo tańsze testy.

b ) Licytuj elastycznie i uważaj na boty. Licytuj co najmniej przeciętnie, by upewnić się że otrzymujesz ruch właściwej jakości. Rozważ: albo uruchomienie testu botem, albo "zaangażuj" kilka procent twojego ruchu, by afflowować do śledzenia % ruchu od botów z każdego miejsca. Jeśli używasz afflow'a, bądź pewny że używasz tracking tokena, by przesłać miejsca/źródła ruchu do statystyk afflow.

8)Upewnij się, że wystarczająca ilość ofert i/lub pomysłów jest przetestowana.

a) Użyj najpierw zrippowanych landerów. Kiedy testujesz niesprawdzone oferty, użyj najpopularniejszych zrippowanych landerów (przynajmniej na początku) i nie zapomnij ich zoptymalizować pod względem szybkości! Jeśli nie przetestowałeś odpowiedniej ilości landerów poprzez kilka różnych lokalizacji wertykalnie i wiesz który lander(y) działa(ją) najlepiej na wielu lokalizacjach, przetestuj co najmniej 5 landerów, a najlepiej 10 lub więcej. Zapewni to posiadanie co najmniej jednego przyzwoitego landera w mixie. Zachowaj kreatywność na później, gdy będziesz miał już sprawdzoną ofertę.


b ) Użyj rekomendowanych ofert jako pierwszych. Kiedy używasz 2-3 ofert o podobnym zarobku, aby podzielić je na test landerów (by wybrać najlepszy lander), sprawdź to ze swoim AM, by zobaczyć, czy te oferty konwertują dobrze u przynajmniej paru innych osób.

9) Wyślij odpowiednią ilość ruchu.

Upewnij się, że wysłałeś odpowiednia ilość ruchu, by dać szansę swojej kampanii. Jedno z najbardziej popularnych pytań to "ile potrzebuję włożyć pieniędzy na testowanie kampanii?" Ciężko znaleźć odpowiedź bez sprawdzenia dokładnych statystyk danej kampanii.

Jednakże, jako absolutne minimum i oparte na zdrowym rozsądku, jakie należy wydać na ruch, to kwota: (suma wypłat wszystkich ofert) x (liczba landerów). Wielokrotność tej kwoty może być potrzebna w zależności od konkretnej sytuacji, ale jeśli masz zamiar uruchomić powiedzmy 3 oferty z przeciętnym wynikiem wynoszącym 2 dolary, z niepewnymi 10 landeram, a wydałeś tylko 10 dolarów i jeszcze nie widzisz konwersji, należy zdecydowanie zwiększyć ruch, zanim zdecydujesz, czy powinieneś zmienić kampanię.

To wszystko - krótko i zwięźle! Jeśli masz pomysł na dodanie 10-tego punktu, to daj mi znać. Dużo lepiej to będzie wyglądać, gdy liczba będzie parzysta.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .