Skocz do zawartości

[FB ADS] Targetowanie oparte na wydatkach użytkownika - Baza wiedzy #1


Rekomendowane odpowiedzi

BWcCVbg.jpg

Jednym z najtrudniejszych aspektów reklamowania na Facebooku jest przekształcenie nowej lub małej publiki w taką, która daje konwersję. Dzięki poradnikowi Value Based Lookalike Audiences (VBLA), Facebook pomaga przenieść jakość Twoich kampanii na wyższy poziom. Facebook ostatnio rozwinął tę funkcjonalność (w czerwcu 2017), pozwalając reklamodawcom osiągać lepsze rezultaty kampanii po znacznie mniejszych kosztach. Optymalizacja oparta na wartości (Value Based Optimization), Indywidualni odbiorcy na podstawie wartości (Value Based Custom Audiences) i Value Based Lookalike Audiences są niesamowicie potężnymi narzędziami dla reklamodawców, szczególnie tych pracujących głównie w e-commerce. VBLA mają prosty cel: osiągnąć jak największy zasięg u ludzi odzwierciedlających Twoich bieżących wartościowych klientów.

VBLA pozwalają Ci celować w publiczność, która jest najbardziej podobna do listy ludzi, których już znasz. Możesz użyć VBLA także do tego, by tworzyć publikę z ludzi, którzy wielokrotnie kupili Twój produkt lub wydali x pieniędzy na niego, co pozwala Ci zidentyfikować powtarzalnych klientów i tworzyć na podstawie tych danych podobne widownie.

"Przyciąganie klientów do naszej witryny jest kluczowe dla dalszego sukcesu, ale jest nawet ważniejsze, by przyciągnąć odpowiednich odbiorców. Rozwiązania Facebooka optymalizujące wartość pomagają nam celować w najbardziej wartościowe grupy potencjalnych i istniejących klientów dla celów naszych kampanii, zwiększania naszej wydajności i wartości z naszych reklam." - Jason Walsh, Dyrektor Marketingu Akwizycyjnego, Overstock.com

Popularna strategia skierowana na pozyskanie nowych klientów wymaga podania listy odbiorców w postaci Twoich bardziej wartościowych, istniejących klientów do listy odbiorców na Facebooku. Mimo, że ta taktyka jest owocna, bardziej prawdopodobne jest to, że każdą osobę z publiczności oceniasz inaczej w zależności od celów Twojego biznesu. VBLA są rozszerzeniem podobnych widowni (Lookalike Audiences) i pozwalają Ci przypisać każdej osobie wartość liczbową według własnego uznania. Później Facebook używa tych danych, by określić, którzy ludzie są dla Twojego biznesu najbardziej wartościowi. Mówiąc Facebookowi ile Twoi bieżący klienci są warci dla Twojego interesu, pod względem LTV (Lifetime Value, wartość życia), algorytmy mogą pomóc Ci znaleźć ludzi podobnych do konwertujących klientów.

"Poprzez dokładniejsze zdefiniowanie cech związanych z zaangażowaniem użytkownika w naszym poszukiwaniu podobnych publiczności, podnieśliśmy naszą zdolność znajdowania użytkowników uwielbiających nasze produkty. Podczas beta testów naszej aplikacji interaktywnie opowiadającej historię zauważyliśmy 13%-owy spadek w koszcie na instalację (Cost Per Install, CPI) i całkowity wzrost w zwrocie za reklamę (Return On Ad Spend, ROAS) na poziomie 53%"  – David Rose, Director of Performance Marketing – Episode at Pocket Games

Pierwszym krokiem będzie podanie Facebookowi wartości LTV Twoich użytkowników dla stworzenia publiczności:

1. Przejdź do sekcji Publiki i kliknij "Plik Klienta" (Customer File).

iccHbCC.png
2. Wybierz "Dołącz LTV dla lepszego poszukiwania podobieństw" ("Include LTV for better performing lookalikes").

1r3LQcl.png


3. Naciśnij "Rozpocznij" („Get started”).

ODewwat.png


4. Wgraj swoją listę klientów z odpowiadającymi wartościami pieniędzy. Wpisz nazwę tej publiczności i naciśnij Dalej. Upewnij się w kroku Edycja mapowania danych, że kolumny pokrywają się z tymi wyświetlanymi na Facebooku. Później wgraj plik.

pxvvSYz.png


5. Po zakończeniu powyższych kroków powinieneś zobaczyć ten obraz. Możesz teraz stworzyć podobną widownię na podstawie LTV Twoich użytkowników.

8K9JhfU.png

  • Super 2

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
  • Ciamciaj zmienił(a) tytuł na [FB ADS] Targetowanie oparte na wydatkach użytkownika - Baza wiedzy #1
  • mysc przypiął/eła ten temat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .