Skocz do zawartości
kcp

Hummingbird - ważna zmiana algorytmu Google

Rekomendowane odpowiedzi

Google zmienia swój algorytm na taki, który lepiej radzi sobie z rozbudowanymi zapytaniami. Wyszukiwanie głosowe, używanie języka naturalnego powinno być łatwiejsze i dawać precyzyjniejsze wyniki.

 

Nowy algorytm wyszukiwania wprowadzony przez Google ma przyspieszyć korzystanie z wyszukiwarek. Kod o nazwie Hummingbird (z ang. koliber) zastępuje wersję Caffeine wprowadzoną w 2010 r. Nazwa ma symbolizować "precyzyjne i szybkie działanie".

Swoje piętnaste urodziny Google świętuje więc dając wyraz temu, że czasy się zmieniły. Zapytania, które trafiają do wyszukiwarki komplikują się (m.in. dlatego, że można je zadawać głosowo). Internet się rozrasta dlatego Google musi wciąż udoskonalać techniki, według których wylicza, które strony wyświetlić na szczycie listy.

 

Hummingbird ma więc przede wszystkim ułatwić wyszukiwanie wynikające z używania naturalnego języka, konwersacji, kontekstu. Funkcja Touchless Control, którą Google wprowadził w smartfonie Moto X, zapewne zyska na efektywności dzięki nowemu algorytmowi. Podobnie Google Glass.

Czy "PageRank" odchodzi do przeszłości? Nie, to wciąż "serce" systemu wyszukiwania. Czyli im częściej dana strona jest cytowana przez inne jako odpowiedź na nasze zapytanie, im więcej na tej stronie treści odpowiadającej naszemu zapytaniu, tym wyżej jest w rankingu.

Zmiana algorytmu jest też istotna ze względu na skalę. Poprzednie poprawki (Panda, Penguin) można nazwać kosmetycznymi, obecne dotyczą znaczącej części kodu.

 

"Koliber" działa od miesiąca, Google dopiero wczoraj oficjalnie o tym poinformował.

 

 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Czy "PageRank" odchodzi do przeszłości? Nie, to wciąż "serce" systemu wyszukiwania. Czyli im częściej dana strona jest cytowana przez inne jako odpowiedź na nasze zapytanie, im więcej na tej stronie treści odpowiadającej naszemu zapytaniu, tym wyżej jest w rankingu.

Nie zgadzam się. Pagerank to tylko teoretycznie jeden z czynników, nikt go nie potwierdził, że ma jakikolwiek wpływ. Może być to tylko wyznacznik jakości, nie wpisany w algorytm.

"Wojna to pokój.
Wolność to niewola.
Ignorancja to siła."

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .