Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Facebook-Ads-reports-logo.png

Parę tygodni temu zacząłem testować zupełnie nowy format reklamy na Facebooku, format który nazywam Reklamą z obrazkiem i linkiem.

Być może nie jestem pierwszą osobą na FB która używa tego formatu ale nie jest on tam powszechnie używany a może zdecydowanie powiększyć ekspozycję jaką ma twoja reklama jak również pozwolić ci wyprzedzić konkurencję na Wallu użytkowników.

Najpierw przyjrzyjmy się dwóm najpopularniejszym formatom reklam na FB: reklamy z linkiem i reklamy z obrazkiem. Potem wytłumaczę wam na czym polega unikalność nowego formatu o którym wcześniej wspomniałem a także dostarcze wam gotowy kod do jego użycia.

  • Reklamy z linkiem i reklamy z obrazkiem - Reklamy z linkiem i reklamy z obrazkiem nie są niczym nowym na FB. Oba te formaty mają swoje wady i zalety.
  • Reklamy obrazkowe - Reklamy z obrazkiem, to najprawdopodbniej typ reklam jaki używam na FB najczęściej. Reklama obrazkowa to po prostu, jak mówi sama nazwa, reklama z obrazkiem i jego opisem.

Jdx1uqX.png

 

Na powyższym screenie widzicie przykładową reklamę której używałem przez tydzień na jednym z moich FanPage'ów.

Jeżeli osoba widząca taką reklamę na swoim wallu kliknęła by w obrazek mówiący "Explode Your Social Media Reach" Facebook po prostu otworzyłby obrazek w oknie w taki oto sposób:

VG8wS16.png

 

W opisie zamieściłem link do swojego bloga mając nadzieję, że ci którzy zobaczą te reklamę klikną w link o zapoznają się z treścią swojego bloga.

Tego typu posty dają zdecydowanie mniej klików w link do mojej strony ale za to dają lepsze zaangażowanie fanów (lajki, komentarze i udostępnienia).

Reklamy z linkiem

Tego typu reklamy mają zdecydowanie lepszą klikalność w link od reklam typu obrazkowego. Facebook sam wygeneruje miniaturkę obrazka, tytuł i opis który widzą użytkownicy którzy mogą też oczywiście kliknąć w miniaturę i dzięki temu zarazem kliknąć w link.

F90dM8Y.png

W powyższym przykładzie, stworzyłem reklamę z linkiem do mojego bloga i chociaż w opisie nie ma fizycznego linku do mojego bloga to po kliknięciu w obrazek użytkownicy zostaną przeniesieni na moją stronę.

To najpopopularniejszy sposób reklamy linków na Facebooku i przeważnie reklamując swoje strony w taki sposób zobaczycie dużą ilość kliknięć w link a zatem sporą ilość trafficu na reklamowaną przez was stronę.

Co by jednak było. gdybyście mogli połączyć wielkość obrazka z reklamy obrazkowej z wysoką klikalność reklam z linkiem? Cóż. teraz możecie już to zrobić.

Reklama z obrazkiem i linkiem

Nowy format reklamowy, który można uzyskać za pomocą paru linii kodu, nazywam Reklamą z obrazkiem i linkiem ponieważ łączy on zalety obu opisanych wyżej formatów.

vajwDRF.png

W przykładowej reklamie tego typu jaką widzicie powyżej, reklamuję jeden z artykułów na moim blogu ale robię to poprzez specjalnie spreparowaną stronę która tworzy gigantyczny obrazek poglądowy zamiast zwykłej miniatury.

Obrazek z tego typu reklamy różni się od normalnego obrazka z reklamy obrazkowej tym, że po jego kliknięciu zabiera on was na określoną przez was stronę a nie otwiera nowe okno na Facebooku z powiększoną wersją obrazka.

Możecie osobiście sprawdzić ten post pod tym linkiem:

Jak działa reklama z obrazkiem i linkiem?

Format ten działa przez stworzenie miniaturki za pomocą Facebookowych meta tagów. Używając tych tagów możecie powiedzieć Facebookowi jakiej miniatury ma użyć przy waszym poście. Facebook ustawi wybrany przez was obrazek jako miniaturkę a następnie wy przekierowujecie usera tak, aby po kliknięciu w miniaturę nie wszedł on w obrazek a na waszą stronę.

Brzmi to może niezbyt łatwo, ale kod jest bardzo prosty.

Kod na reklamę z obrazkiem i linkiem

Poniższy kod HTML powinien zostać dodany do dowolnego nowego pliku na waszej stronie. To będzie link jakiego użyjecie do wygenerowania dużego, klikalnego obrazka w waszym poście zamiast zwykłej miniaturki.

Skopiujcie poniższy kod i wklejcie go do dowolnego nowego pliku na waszej stronie a ja wyjaśnie wam pokrótce co oznacza każda sekcja tego kodu.

<!doctype html>
<html lang="en">
 
<head>
 
    <!-- Main Meta Tags -->
    <meta charset="utf-8" />
    <title>PAGE TITLE</title>
    <meta name="description" content="PAGE TITLE" />
   
    <!-- Open Graph Tags for Photo Link Ads by FPTraffic (http://fptraffic.com) -->
    <meta property="og:site_name" content="PAGE TITLE">
    <meta property="og:url" content="IMAGE URL">
    <meta property="og:title" content="PAGE TITLE">
    <meta property="og:description" content="PAGE TITLE">
    <meta property="og:type" content="video.other">
    <meta property="og:image" content="IMAGE URL">
    <meta property="og:image:width" content="800">
    <meta property="og:image:height" content="800">
   
</head>
 
<body>
 
    <meta http-equiv="refresh" content="0;URL='WEBSITE URL'" />  
 
</body>
 
</html>


 

W całym kodzie są 3 opcje które powinniście wyedytować:

  • PAGE TITLE. Tytuł strony na którą przenosicie użytkownika. Nie pokazuje się on co naprawda na Facebooku ale mimo wszystko radzę go wyedytować na właściwy, odpowiadający waszej stronie.
  • IMAGE URL - link do obrazka który pojawi się w poście na FB. Polecam zuplodowanie obrazka o wymiarach 800×800 na tę samą stronę na którą wkleicie ten kod.
  • WEBSITE URL - link do strony na którą chcecie, aby został przeniesiony user po kliknięciu w link.

Docelowo określiłem wysokość i szerokość obrazka na 800 i radzę wam trzymać się tego i użyć kwadratowego obrazka 800x800 w sekcji IMAGE URL.

To wszystko!

Możecie użyć Facebookowego Sharing Debuggera aby sprawdzić, jak będzie prezentował się wasz obrazek.

ilnuyXt.png

 

Do tej pory z reklamami w tym nowym formacie idzie mi naprawdę świetnie. Klikalność linków jest naprawdę dobra a Facebook pozytywnie zrecenzował kilka moich reklam tego typu. Polecam wam więc również wypróbowanie tego nowego formatu reklamowego.

Poradnik przetłumaczony ze strony fptraffic.com za środki forum.

  • Super 7
Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
  • 2 tygodnie później...

Wielki plus za poradnik :) Chciałem przetestować jednak moja karta debetowa została zablokowana jako środek płatności, przez payu również nie mogę opłacić, paypal też odpada bo tą kartę podpiąłem już do 3 kont paypal i nic z tego... Wypełniłem ankietę dotyczącą blokady metody płatności, przesłałem skan dowodu i odpisali, że niestety nie mogą odblokować. Pozostaje mi tylko stworzenie nowego konta w banku i wyrobienie nowej karty? Czy można jakoś inaczej opłacić reklamę?

Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .