Skocz do zawartości
  • Jak zarabiać przez Internet?

    Dołącz do nas, a na pewno zaczniesz zarabiać! Uzyskaj dostęp do unikalnych materiałów i najlepszych metod zarabiania! Pokażemy Ci jak zarabiać na afiliacji, CPA/PPA, Instagram, SMS, programach partnerskich i wielu innych! Często aktualizowane materiały i pomocna społeczność. Zarejestruj się za darmo!

Exactly

[Poradnik] Jak rozliczać się z Urzędem Skarbowym (ryczałt 8,5%)

Rekomendowane odpowiedzi

 

PORADNIK

 

ZGŁOSZENIE i OPŁACANIE podatku ryczałtowego od np. dzierżawy powierzchni reklamowej

 

Wykładnia / podstawa prawna:

W dawnych sprawach spornych Urząd Skarbowy (fiskus) z podatnikami (przed wrześniem 2014r) sądy administracyjne, uznawały te spory na KORZYŚĆ podatników, że zyski osoby fizycznej zarządzającej stroną internetową można zakwalifikować do takich źródeł przychodów, jak najem, dzierżawa lub inne umowy o podobnym charakterze. Była to motywacja wydania późniejszej ogólnej interpretacji podatkowej.

We wrześniu 2014r Ministerstwo Finansów wydało interpretację ogólną – ważną dla każdego, kto uzyskuje przychody ze strony www.

Zgodnie z zaleceniami ministra najem powierzchni reklamowej na stronie www niezwiązanej z działalnością gospodarczą można rozliczać ryczałtem 8,5%.

Mając na uwadze powyższe stanowisko sądów i Ministra Finansów, należy stwierdzić, że nie ma przeszkód, aby opodatkować otrzymane przychody z tytułu najmu powierzchni na stronie internetowej ryczałtem stawką 8,5%.

 

1) JAK i KIEDY NALEŻY ZGŁOSIĆ SIĘ do US:

Podatnik rozpoczynający wynajem (w naszym przypadku najem powierzchni reklamowej) w trakcie roku podatkowego powinien złożyć oświadczenie nie później niż do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu -

albo do końca roku podatkowego np. 2018r. (do 31 grudnia), jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego np. 2018r.

 

Przychód rozumiany jest wtedy kiedy kwotę z programu wypłacimy sobie na osobiste konto w banku. (data przyjścia przelewu)

 

PRZYKŁAD:

 

W kwietniu zebrało się nam w programie 500zł ale wypłaciliśmy pieniądze w czerwcu.

Data (miesiąc) przychodu liczona jest w tym przypadku od czerwca.

 

Oświadczenie składamy osobiście w US TYLKO 1X RAZ!

 

(Nie musimy później każdorazowo chodzić do US. Wystarczy przy kolejnych przelewach, które otrzymamy każdorazowo w okresie miesiąca opłacić podatek w formie przelewu.)

 

  Wzór oświadczenia dostępny na stornie Twojego US lub bezpłatnie w US.

 

  Oświadczenie w formie pisemnej (ręcznie uzupełnione) należy dostarczyć do swojego Urzędu Skarbowego (miasto i numer US wg. miejsca zameldowania).

 

  Na miejscu zapytać, w którym okienku mamy złożyć oświadczenie.

 

  Następnie skonsultować z urzędnikiem czy mamy wszystko co niezbędne na oświadczeniu (w razie czego poprawić). ZŁOŻENIE oświadczenia jest BEZPŁATNE !!!

 

 

3) JAK i GDZIE WPŁACIĆ RYCZAŁT 8,5%:

Ryczałt wpłaca się na rachunek urzędu skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania podatnika. Wykonujemy go poprzez przelew bankowy z własnego dowolnego osobistego konta bankowego.

Aby wpłacić podatek ryczałtowy 8,5% korzystamy z własnego konta bankowego.

  W swoim osobistym koncie bankowym wybieramy przelew jednorazowy/ przelew podatkowy do swojego US (Urzędu Skarbowego) np. Pierwszy Urząd

 

Skarbowy w Warszawie

 

  Uzupełniamy swoje dane: PESEL , okres> miesiąc (miesiąc kiedy przelew przyszedł na konto), nasze dane oraz dane dotyczące naszego US.

 

  Wybieramy/ wpisujemy w polu symbol formularza: PPE

 

(zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów ewidencjonowanych)

• Wpisujemy kwotę wpłacanego podatku.

 

(Otrzymaną sumę przelewu, przelewów z danego miesiąca z najmu pow. Reklamowej stron X 8,5% stawka podatku ryczałtowego) przelew/y: 1000zł x 8,5% =

85zł podatku do zapłaty.

 

Ryczałt oblicza się na podstawie sumy otrzymanych przelewów w danym miesiącu kalendarzowym (z najmu pow. reklamowej) i opłaca się go do 20 dnia następnego miesiąca. (wyjątek grudzień pkt.1)

 

UWAGA: Podatek 8,5% opłacamy tylko za te miesiące w których faktycznie otrzymaliśmy przelew.

Jeżeli np. w lutym płaciliśmy podatek za otrzymany przelew w styczniu a

w marcu-kwietniu 2017r. nie było przelewu to przez te 2 miesiące nic nie musimy wysyłać / płacić itp.

PRZYKŁAD:

W czerwcu otrzymaliśmy 2 przelewy: 500zł i 1000zł. A więc do 20 lipca musimy zapłacić podatek ryczałtowy 8,5% z kwoty 500+1000= 1500zł.

Czyli 8,5% x 1500zł= 127,5zł (zaokrąglamy w górę >>> 128zł)

Ryczałt za miesiące od stycznia do listopada wpłaca się w terminie do 20. dnia następnego miesiąca. Natomiast za grudzień – w terminie do 31 stycznia następnego roku podatkowego.

 

PRZYKŁAD 1.

Podatnik po raz pierwszy osiąga przychód - najem powierzchni reklamowej na stronie

WWW  w wysokości 1500 zł (maj).

Wypłaca sobie przelewem na swoje konto 1500zł w dniu 15 czerwca.

8,5% x 1500zł= 127,50zł

zaokrąglamy w górę >>> 128zł

 

Do 20 lipca należy osobiście i pisemnie złożyć oświadczenie (najlepiej chwilę wcześniej)

Do 20 lipca także należy wpłacić ryczałtowy podatek do US (przelewem)

 

Zaliczka miesięczna za okres czerwiec, wynosi 128 zł.

 

PRZYKŁAD 2

Podatnik osiąga przychód po raz drugi lub kolejny - najem powierzchni reklamowej na stronie WWW w wysokości 2000 zł (lipiec).

Wypłaca sobie przelewem na swoje konto 2000zł w dniu 25 września.

 

8,5% x 2000zł= 170zł

zaokrąglamy w górę >>> 170zł

 

Do 20 października należy wpłacić ryczałtowy podatek do US (przelewem)

Zaliczka miesięczna za okres wrzesień, wynosi 170 zł.


 

W przypadku wyboru ryczałtu dochody nie podlegają opodatkowaniu z dochodami opodatkowanymi według skali, co czasami ma ogromne znaczenie, pozwala bowiem na uniknięcie „wejścia” w drugi próg podatkowy.

 

UWAGA: Kwotę podatku ryczałtowego zaokrągla się do pełnych złotych w GÓRĘ - dla wartości 0,50 PLN i więcej lub w DÓŁ - dla wartości nieprzekraczającej 0,49 PLN.

Np. Jeżeli z kalkulacji podatku do zapłaty wyjdzie: 127,50zł > zaokrąglamy 128zł Jeżeli 127,49zł > zaokrąglamy 127zł. Itp.

 

4) JAK i GDZIE ZŁOŻYĆ PIT 28

(1X w roku jeżeli w ciągu roku był przychód z ryczałtu):

 

PIT 28- zeznanie o wysokości uzyskanego przychodu, wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych

Co roku do dnia 31 stycznia należy rozliczyć poprzedni rok kalendarzowy za wszystkie przychody (przelewy) ryczałtowe.

(Suma wszystkich przelewów jakie uzyskaliśmy z tytułu najmu powierzchni reklamowej)

UWAGA: Jeżeli w danym roku kalendarzowym nie mieliśmy przychodów (przelewów) z tytułu ryczałtu (w naszym przypadku najem pow. reklamowej) to nie składamy PIT-28.

 

Rozliczenie PIT-28 składamy do urzędu skarbowego właściwego miejscu zamieszkania podatnika. Lokalizacja nieruchomości nie ma znaczenia. Można także złożyć elektronicznie poprzez system E-Deklaracje.

Rozliczenie i uzupełnienie PIT-28 jest bardzo proste. Dzięki podpowiedziom i wymaganym tylko kilku niezbędnym polom poza naszymi danymi, osobie początkującej zajmie to ok. 15-30 minut.

 

PRZYKŁAD:

Za rok kalendarzowy 2018 należy złożyć PIT28 do 31 stycznia 2019r.

 

Tomek w 2018r. otrzymał 3 przelewy na swoje konto.

 

Tomek w lutym 2018r. wybrał rozliczanie się z powierzchni reklamowej w formie ryczałtu 8,5%.

 

Otrzymał przelewy kolejno: w styczniu (500zł), kwietniu (1000zł) i grudniu (2000zł) i każdorazowo opłacał podatek przelewem.

 

A więc w 2018r. zapłacił 8,5% x 3500zł= 255zł podatku.

W PIT-28 Tomek uzupełnił niezbędne dane oraz w odpowiedniej tabeli 8,5% wpisał ile uzyskał przychodu: 3500zł. System sam wyliczył ile wpłacił podatku: 255zł.

System automatycznie zlicza dane oraz sprawdza błędy czy wszystkie pola zostały poprawnie uzupełnione. Po pozytywnym wyniku Tomek mógł wysłać PIT-28 do US (zrobił to w formie elektronicznej e-deklaracje)

 

Można to zrobić także w formie fizycznej idąc do swojego właściwego US i tam w odpowiednim okienku złożyć deklaracje PIT-28 do 31 stycznia (za uprzedni rok kalendarzowy)

 

Prowadzenie ewidencji (nie trzeba nic prowadzić )

Podatnik, który opodatkowuje wynajem powierzchni reklamowych w Internecie, na domu lub samochodzie (poza działalnością gospodarczą), nie będzie zobowiązany do prowadzenia ewidencji. Dotyczy to zarówno opłacania podatku według skali, jak i ryczałtu. Obowiązek prowadzenia ewidencji przychodów nie dotyczy podatników, którzy nie prowadzą pozarolniczej działalności gospodarczej i osiągają przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli wysokość tych przychodów wynika z umowy zawartej w formie pisemnej. Podobnie niewymagane jest prowadzenie księgi przychodów i rozchodów przez podatników rozliczających najem opodatkowany według skali.

 

(umowa nie jest wysyłana na maila itp) ale nie jest wymagana prawnie. Wystarczającym dowodem jest to ze jest się Partnerem ebroker oraz ze przychodzą przelewy od nich i tyle.

  • Super 13
  • Dzięki! 1

Jeżeli chcesz pracować w programach partnerskich jak i otrzymać swoją stronę do ich promowania dołącz do mojego zespołu.

https://www.celwyplata.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspaniały poradnik, dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plusik poszedł, na pewno mi się kiedyś przyda taka wiedza, stety i niestety :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze pytanko - czy na każdą wypłatę trzeba mieć rachunek o dzierżawie powierzchni? (szczególnie chodzi mi o zagraniczne sieci, które nam go pewnie nie wystawią)


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, 19Szumi10 napisał:

Spoko poradnik, ale tak tylko spytam dla pewności czy masz pozwolenie od twórcy na kopiowanie? :P 

http://innowacyjnymarketing.com/PORADNIK-ZGLOSZENIE-i-OPLACANIE-podatku-ryczałtowego-od-dzierzawy-pow-reklamowej.pdf

Kiedyś pisałem z Michałem który to tworzył i nie miał z tym problemu używam tego też u siebie i poradnik został lekko poprawiony stylistycznie i dodatkowo zostały z niego usunięte rzeczy które nie były potrzebne.


Jeżeli chcesz pracować w programach partnerskich jak i otrzymać swoją stronę do ich promowania dołącz do mojego zespołu.

https://www.celwyplata.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie o:

 

Można to zrobić także w formie fizycznej idąc do swojego właściwego US i tam w odpowiednim okienku złożyć deklaracje PIT-28 do 31 stycznia (za uprzedni rok kalendarzowy)

 

ja zapomnialem i dzis otrzymalem pisemko :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Co jeśli przegapiłem ten termin i pierwszą wypłatę miałem już 2 miesiące temu? Miał ktoś taki problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą wypłatę rozlicz w PITcie rocznym jako 18% (inne dochody). Do kolejnych zgłoś wynajem w US  :)


-> Pomagam w zarabianiu - Kompleksowy Mentoring od A do Z - zwiększ swoje wyniki! <-

[Obrazek: makecash.png]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dowiadywał się ktoś czy ryczałt będzie podchodził pod ulgę, która wchodzi od sierpnia? 


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co nalezy wpisac w formularzu w polach

Przedmiot najmu

Data rozpoczęcia najmu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Wiecie jak sprawa ma się do grup na facebooku? - Ogólnie u mnie w US mówili, że nie trzeba zgłaszać rozliczania się w ryczałcie.


https://www.jakubkorzyniewski.pl/ - Zapraszam na mojego bloga o marketingu internetowym. Dużo ciekawych artykułów o social mediach, seo, copywritingu, czy o zarabianiu w internecie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś info czy pod najem powierzchni reklamowej można podciągnąć inne rzeczy? Zagraniczne sieci wystawiają faktury z tytułem np. "Advertsing services" i sprawa się komplikuje. Dowiadywałem się w biurze podatkowym i  w jednym mówią, że można w drugim że nie można... Ktoś ma jakieś info?


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kotpe napisał:

@zaglebiok przecież tytuł faktury pokrywa się z tą definicją z US.

No tutaj mamy usługi reklame, a dzierżawa powierzchni reklamowej to już co innego. Nie do końca też do rozumiem, dlatego pytam kogoś kto właśnie w ten sposób się rozlicza


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież model zarobkowy jest ten sam bo prawdopodobnie o to ci chodzi. To wszystko zależy od określeń i interpretacji definicji. Jeżeli mam na działce baner reklamowy i oferuje tam usługi reklamowe to nie mówię raczej, że oferuje dzierżawę powierzchni reklamowej. Dalej pracujesz jako wydawca w sieci afiliacyjnej. Model biznesowy jest ten sam. Zwyczajnie biuro rachunkowe nie do końca rozumie co ty robisz.

edit:

@zaglebiok a tak a propo "Adversting Services" to jest wielka fraza. W dosłownym tłumaczeniu jest ogólnym określeniem dla rozliczeń w międzynarodowym znaczeniu. Administrator serwisu raczej nawet nie wie, że w Polsce jest subkategoria podatkowa.

Także raczej biuro, które mówi ci, że nie można. Raczej nie ma pojęcia o temacie i opiera się tylko na tej ogólnej frazie. A tłumaczenie z danego kontekstu brzmi "dzierżawa powierzchni reklamowej" bo jesteś wydawcą na rzecz reklamodawców.

Edytowane przez kotpe
  • Super 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zaglebiok - u mnie księgowa robi to tak wystawia fakturę zagranicznej firmie jako nazwa towaru usługi: EXPORT USŁUG. Na fakturze nie ma stawki VAT gdyż jest to zagraniczny kontrahent.

Taką fakturę możesz przesłać danej firmie lecz raczej na nic im nie będzie ona potrzebna.

Płacisz wtedy jedynie podatek dochodowy od otrzymanej kwoty już po przewalutowaniu po kursie NBP.

Edytowane przez markus04

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pięknie opisane, warto jeszcze byłoby dodać, że powyżej zarobku 100 tyś zł każda kolejna zarobiona złotówka jest opodatkowana 12,5%

Dodatkowo jeżeli dostajecie pieniądze z krajów UE, musicie posiadać NIP europejski - prośbę składa się w US i wtedy co miesiąc dodatkowo dochodzi Wam robota z wysyłaniem do US formularza VAT-UE

 

PS. czy jest ktoś na forum kto orientuje się jak to wygląda odnośnie współpracy z firmami z USA, czy podobnie jak UE jest formularz VAT-UE to dla USA tez coś takiego jest?


31.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .