Skocz do zawartości

Tworzę portal contentowy - trochę o SEO i pieniądzach. Droga do branżowej czołówki


Rekomendowane odpowiedzi

@kacp8 Wielkie gratki za ciągły dynamiczny rozwój portalu. Najbardziej podoba mi się, że pokazujesz wbrew wielkiemu mitowi SEOwców , że linków wcale nie trzeba kupować, jeśli naprawdę świetnie robi się content. Nawet w Polsce.

Czy możesz zdradzić bardzo ogólnie czego SaaS będzie dotyczył?  

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
W dniu 28.12.2022 o 17:49, oss13 napisał:

Najbardziej podoba mi się, że pokazujesz wbrew wielkiemu mitowi SEOwców , że linków wcale nie trzeba kupować, jeśli naprawdę świetnie robi się content. Nawet w Polsce.

Mylisz się i to grubo. Autor akurat działa w branży gdzie udało się z szeptanką na zagranicznych stronach, co spowodowało akurat podlinkowanie przez duże strony. Nie ujmuje oczywiście autorowi, bo fajnie to wymyślił, gratki dla niego. Druga sprawa, w USA czy UK chętnie dzielą się linkami i tam taki outreach, szeptanka, wymiana linkami ma się całkiem dobrze. Najważniejsze to jednak branża, takich jest max. kilka gdzie mogłoby udać się tak pozornie łatwo pozyskać linki. Gdyby autor poruszał się w np. branży medycznej, nikt z zagranicy by go nie podlinkował.

W Polsce niewiele portali chętnie podlinkowuje konkurencję. Tak rozumują Polacy. Chociaż i w tym przypadku udało się pozyskać fajne linki. Mam kilku klientów, gdzie tworzony jest bardzo dobry content (np. specjaliści lekarze) i żadnego linka nie dostaniesz (no może max. kilka). Chyba, że jesteś influencerem, super sławną osobą lub jesteś już takim onetem, ale to inny temat. Chociaż robiłem SEO pewnej znanej osobie i tutaj o linka było ciężko i duże portale, które wspomniały o stronie, chciały sporą kasę za podlink.

Odnośnik do komentarza

100% racji z tym co pisze @seo4money, polskie strony jeśli już dają źrodło to dają to jako link nieklikalny, praktycznie nie spotyka się, żeby ktoś na dużym portalu podlinkowywał źródło, zapewne jest to też związane z wytycznymi redaktorów, gdyby tak do każdego artykułu chcieli dawać źrodło w postaci linku, a artykuł sponsorowany z linkiem kosztuje parę tysięcy.

Odnośnik do komentarza

@seo4money

To nie jest szeptanka ani typowy outreach, to tak nie działa. Tutaj zamysł jest zupełnie inny i to nie jest pomysł, o którym przeczytasz gdzieś w internecie – a przynajmniej ja nie widziałem. Ale w gruncie rzeczy masz rację, w nie każdej branży coś takiego wypali i na pewno takich efektów nie zagwarantuje żadna agencja, bo tutaj kluczowa jest znajomość danej branży od podszewki, bycie na bieżąco z tym, co się dzieje oraz błyskawiczny czas reakcji.

A jeżeli chodzi o linki z Polski, to linkowanie do konkurencji zależy od branży. W mojej np. wszyscy linkują się nawzajem poza molochami, ale i tutaj zwykle wystarczy się odezwać i od razu wrzucają – im większy jesteś, tym więcej możesz i tym większą siłę przebicia masz :) Zdarzyła się całkiem niedawno sytuacja, że fragment naszego contentu 1:1 skopiował dziennikarz bardzo popularnej gazety w Polsce – napisałem do redaktor naczelnej, przeprosiła i szybko dodali link źródłowy.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

@seo4money  Jeśli ktoś robi linki dla stomatologa w Lublinie no to wiadomo że nie stworzy tak unikalnego contentu, żeby go ktoś podlinkował. Ale opowiadanie przez większość SEOwców, że naturalne linki nie istnieją jest po prostu nudne. "Naturalne linki to yeti" itd. itd. To że najłatwiej i najtaniej jest kupić linki nie oznacza, że nie da się zrobić rewelacyjnego linkowania jak pokazał @kacp8, a to że z zagranicy? To tylko lepiej, bo portale mega mocne. 

I tak jak pisze te linki nie mają nic wspólnego ani z szeptanką ani z typowym outreachem i dlatego wielkie gratki dla niego. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 30.12.2022 o 20:20, kacp8 napisał:

To nie jest szeptanka ani typowy outreach, to tak nie działa. Tutaj zamysł jest zupełnie inny i to nie jest pomysł, o którym przeczytasz gdzieś w internecie – a przynajmniej ja nie widziałem.

Pomysł można nazwać jak chcesz, oczywiście jest niejako unikalny i też nie widziałem nigdzie w internecie takiego samego, ale dla mnie to jakaś odmiana outreachu.

 

W dniu 30.12.2022 o 20:20, kacp8 napisał:

takich efektów nie zagwarantuje żadna agencja, bo tutaj kluczowa jest znajomość danej branży od podszewki, bycie na bieżąco z tym, co się dzieje oraz błyskawiczny czas reakcji.

To jest fakt. Na pewno trzeba znać bardzo dobrze branżę i być na bieżąco i tutaj na pewno masz mnóstwo wiedzy. To jest w zasadzie klucz do sukcesu w Twojej branży, ale i Twojego sukcesu, bo strona bez tych linków by tak nie urosła.

W dniu 30.12.2022 o 20:20, kacp8 napisał:

A jeżeli chodzi o linki z Polski, to linkowanie do konkurencji zależy od branży.

Po części masz rację, ale Twoja branża tutaj jest specyficzna i bardziej 'chętna' do dzielenia się linkami. Nie ma takiej innej branży (może jeszcze 2-3). W branży np. finanse/kredyty czy zdrowie nie zdobędziesz tak linków chyba, że jesteś uznanym w środowisku autorytetem. Szczególnie gdy wiesz, że serwisy te żyją także z artykułów sponsorowanych. Być może i u Ciebie tak jest, nie znam Twoich ustaleń z inną konkurencją, a prawdy się i tak nikt z nas nie dowie.

W dniu 30.12.2022 o 20:20, kacp8 napisał:

ale i tutaj zwykle wystarczy się odezwać i od razu wrzucają – im większy jesteś, tym więcej możesz i tym większą siłę przebicia masz

Testowałem około pół roku temu w branży zdrowie/zdrowe odżywianie dla jednego z moich klientów (znana osoba w branży, można nawet powiedzieć, że celebryta). Trochę poszukałem i stworzyłem listę 14 bardzo fajnych artykułów, gdzie wymieniony został klient z imienia i nazwiska lub podana nazwa strony/firma. Niektóre to bardzo fajne portale/serwisy. Poprosiłem ładnie o możliwość wstawiania linka do źródła. Jaki efekt? 0 linków, w kilku mogłem ewentualnie zapłacić za podlinkowanie. Tak to wygląda w innych branżach i tyle. Za granicą pewnie dostałbym fajne linki, bo ludzie nie mają z tym problemów i dzielą się, ale tam nie zarabia się tak na artykułach sponsorowanych jak u nas.

 

W dniu 31.12.2022 o 11:06, oss13 napisał:

Ale opowiadanie przez większość SEOwców, że naturalne linki nie istnieją jest po prostu nudne.

To zależy jaki punkt widzenia przyjmiesz. Jakiś 1-2 linki może uda Ci się naturalnie dostać, przecież uczelnie, ministerstwa też linkują do innych stron. Nie jesteś w stanie natomiast takimi linkami zrobić linkbuildingu i liczyć na naturalne linki, które zastąpią Ci linkbuilding, bo jest to niemożliwe.

 

W dniu 31.12.2022 o 11:06, oss13 napisał:

że nie da się zrobić rewelacyjnego linkowania jak pokazał @kacp8, a to że z zagranicy? To tylko lepiej, bo portale mega mocne.

Z mojej perspektywy, większość linków @kacp8 przynajmniej tych początkowych i z zagranicy nie jest naturalna. Zwał jak zwał czy to odmiana outreachu czy nie, musiał wykonać pewną pracę aby ten link pozyskać. Gdyby nic nie zrobił w tym zakresie, żadnego linka by nie pozyskał. Darmowy link nie jest równoznaczny z naturalny link.

Ale, że taki sposób pozyskiwania linków jest świetny i niejako sam go wymyślił to tutaj pełna zgoda.

 

W dniu 31.12.2022 o 11:06, oss13 napisał:

I tak jak pisze te linki nie mają nic wspólnego ani z szeptanką ani z typowym outreachem

W moim odczuciu mają dużo wspólnego, ale mniejsza o nazewnictwo.

  • Super 3
Odnośnik do komentarza

Oczywiście, że się nie wykluczają. Jednak dopasowany bardziej może być amazon tak mi się wydaje bo można promować produkty, które będą w jakiś sposób pasować do tematyki strony. Aktualnie z adsense mam RPM na poziomie ok 15zł/1000 wyświetleń więc szukam alternatywy...

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .