Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

2f6686cb5d08d419ff32195eea72a914.png

Jeśli zmęczyło Cię już szukanie blackhatowych nisz, zarabianie na fake contencie lub szukanie nisz whitehat na ślepo, ten poradnik jest odpowiedzią na Twoje pytania i wątpliwości. Dowiesz się z niego w jaki sposób wyszukiwać najlepsze oferty i nisze dla swoich kampanii.

 

Najpierw trochę nomenklatury:

  • Vertical - typ produktu, który promujesz
  • Oferta - konkretny produkt, który promujesz

Przykładem verticala są np. oferty randkowe.

Przykładem oferty są np. eHarmony.com, Match.com lub Be2.com.

 

Oto przykładowa struktura, a zarazem skrócona instrukcja postępowania przy szukaniu niszy/oferty:

  1. Zacznij od określenia verticala
  2. Zdecyduj jaki konkretny kraj chcesz obrać na swój cel (niektóre oferty działają tylko w niektórych państwach)
  3. Zdecyduj jaką ofertę chcesz przetestować
  4. Zdecyduj z jakiej sieci afiliacyjnej chcesz korzystać

FMUsiMN.jpg

 

Oto kolejny przykład verticali i ofert:

  1. Vertical to gry mobilne
  2. Krajem może być Wielka Brytania
  3. Ofertą dla gier mobilnych mogą być np. oferty z Candy Crush lub World of Tanks
  4. Sieciami afiliacyjnymi mogą być OGAds, CPAGrip, CPALead

 

Największymi verticalami na rynku afiliacyjnym są:

  • Randki/Adult Dating
  • e-Commerce
  • Zdrowie i Uroda
  • Gaming
  • Kupony i zniżki
  • Hazard/Kasyna
  • Edukacja
  • i kilka innych :)

Nie martw się tym, że nie znajdziesz "najlepszego" verticala. Wybierz coś, co jest wystarczająco dobre i idź krok dalej. Nie ma "najlepszych" verticali. Każdy z wymienionych wyżej jest w stanie wygenerować nawet $10.000 dziennie przy odpowiedniej promocji.

 

Jak monetyzować oferty?

Istnieją dwa główne sposoby monetyzacji ofert:

  • CPS - Cost Per Sale
  • CPA - Cost Per Action

Yqv0fJ6.png

 

CPS - Cost Per Sale

Oferty CPS dają Ci zyski wtedy, gdy nastąpi sprzedaż promowanego produktu. Przykładem oferty CPS może być program partnerski Amazon, który płaci 10% prowizji od każdego sprzedanego przedmiotu.

Jeśli marketer promuje książkę na Amazonie wartą $50, otrzyma on $5 prowizji za każdą książkę, którą sprzeda.

Marketerzy, którzy pracują z ofertami CPS zazwyczaj promują rozpoznawalne marki takie jak Amazon, eBay, Walmart, Best Buy, Priceline.com, Zappos itp.

6707610b1a0f98af209f72c979fed2ac.png

 

CPA - Cost Per Action

Oferty CPA przynoszą zarobki, gdy zostanie wykonana konkretna akcja, stąd nazwa Cost Per ACTION. Akcją może być np. wypełnienie ankiety, podanie adresu e-mail lub podanie numeru telefonu i zapisanie się do newslettera.

Obraz poniżej prezentuje kilka rodzajów ofert, które mogą opierać się na modelu CPA, zamiast CPS.

50b8c3ac456da604bee690684ed09935.png

 

Czemu na początku warto spróbować CPA?

Zarabianie w modelu CPA jest łatwiejsze niż wyciągnięcie od kogoś numeru karty kredytowej i nakłonienie go do kupna jakiegoś przedmiotu. Poniżej opiszę pokrótce ofertę firmy ubezpieczeniowej:

Firma sprzedająca ubezpieczenia samochodowe poszukuje lead'ów. Ich oferta zapewnia $10 za każdy adres e-mail zapisany na ich stronie. Następnie firma ubezpieczeniowa wykorzysta adresy e-mail w celach marketingowych.

Uakvdyv.png

ALE! Gdybyś nakłonił kogoś do kupna ubezpieczenia, a nie tylko do podania adresu e-mail, dostałbyś o wiele więcej pieniędzy. Byłoby to jednak dużo trudniejsze dla osoby początkującej. To właśnie mam na myśli pisząc, że oferty to na początku dużo lepszy sposób zarobku. Im więcej informacji otrzyma reklamodawca, tym więcej otrzymasz pieniędzy. 

Dla przykładu, oferta wymagająca jedynie adresu e-mail może wygenerować dla Ciebie jedynie $1. Natomiast oferta wymagająca adresu e-mail, numeru telefonu i adresu może wygenerować nawet $5!

 

Kolejnym przykładem oferty CPA jest instalacja aplikacji mobilnych. Firmy są w stanie zapłacić ~$0.5 za zwykłą instalację aplikacji na telefonie. 

Kolejnymi przykładami ofert CPA mogą być:

  • Złożenie wniosku o kartę kredytową
  • Założenie darmowego konta w serwisie randkowym
  • Opłacenie przesyłki za darmowe próbki kosmetyków
  • Wykonanie telefonu w celu uzyskania pomocy prawnej (Pay Per Call) 

 

Jeśli zainteresował Cię ten ostatni podpunkt, oto poradnik Pay Per Call, który może Ci się spodobać:

 

 

Źródło ruchu i vertical muszą do siebie pasować

d55b5beba5355de963d0df954d98ec2f.png

Czy czytelnik CNN byłby zainteresowany audiobookami? Możliwe. Ale nie wszystkie verticale będą dobrze współpracować z każdym źródłem ruchu. Oto kilka przykładów:

Programy antywirusowe to popularny vertical do promocji na urządzeniach mobilnych. Jednak nie każde źródło ruchu zezwala na oferty antywirusowe. 

Reklamodawcy może nie pasować Twoje źródło ruchu. Wiele stron randkowych nie chce, by ich reklamy wyświetlały się na stronach dla dorosłych.

Oferta kremu przeciwzmarszczkowego nie zadziała na stronie dla dorosłych. Czemu? Ponieważ takie kremy przyciągają uwagę głównie kobiet, a odwiedzającymi strony dla dorosłych w 80% są mężczyźni.

Oferty e-mail submit nie będą opłacalne przy ruchu native ads - stawka za każde wypełnienie oferty będzie niższa od kosztów wygenerowania takiego lead'a.

 

Najlepszym sposobem na sprawdzenie odpowiedniego źródła ruchu jest szpiegowanie sprawnie działającej konkurencji. Pomóc w tym mogą serwisy takie jak SpyFu, Advault, Native AdBuzz i inne. Wersje premium tych serwisów znajdziesz w naszym forumowym SeoTools za ułamek ich ceny!

 

Porada #1 - Wybierz źródło ruchu, a potem wybierz vertical, który dobrze się sprawdzi przy tym źródle

Chcesz promować na facebooku? Oferty gaming oraz lead gen sprawdzą się tu idealnie.

Chcesz skupić się na urządzeniach mobilnych? Celuj w instalacje aplikacji oraz kupony. 

Najpierw zdefiniuj ruch, a potem wybierz niszę. Sugeruję wybierać oferty CPA, ponieważ szybciej się w nich odnajdziesz i szybciej zarobisz.

G4FXRqK.png

Powiedzmy, że masz $500 do wydania na swoją kampanię. Jeśli wybierzesz ofertę, która płaci #100 za konwersję - musisz wygenerować 5 konwersji. Jeśli wybierzesz ofertę, która płaci $1 - potrzebujesz 500 konwersji. Może Ci się wydawać, że ten drugi przypadek jest trudniejszy, ale myśl poza schematami. Dzięki 500 konwersjom masz mnóśtwo danych. Możesz robić split-testy, które nauczą Cię co naprawdę jest ważne przy prowadzeniu kampanii. Tego typu oferty nie wymagają przeważnie landing page'y i szybko konwertują. 

 

Oto kilka zasad, których proponuję przestrzegać podczas testowania ofert: 

kChhLgw.png

1. Zawsze zaczynaj z kilkoma ofertami do split-testów. Myśl o swojej pracy jak o sklepie. Testowałbyś przecież wtedy wiele produktów i trzymał potem tylko te, które sprzedają się dobrze. Jeśli testowałbyś jeden produkt, mógłbyś trafić na taki, który przyniesie Ci same straty i nie miałbyś funduszy na dalsze testy, a czas na testowanie wydłużyłby się o nawet kilka tygodni.

 

azLIMFn.png

2. Zawsze rób rekonesans przed rozpoczęciem kampanii. Czy ofertę można znaleźć w kilku sieciach? Która sieć daje największą prowizję? Czy inni marketerzy też promują te ofertę? Czy możesz ją znaleźć w narzędziach do szpiegowania?

 

Zainteresował Cię ten temat? Zapoznaj się z naszym podstawowym i kompletnym kursem CPA podzielonym na aż 17 oddzielnych poradników!

 

  • Super 6
  • Dzięki! 1

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .