Skocz do zawartości

Jak monitorować konkurencję w social mediach?


Ciamciaj

1 078 wyświetleń

Monitorowanie konkurencji w social mediach pozwoli nam lepiej poznać funkcjonujące w naszej branży trendy oraz odkryć skuteczne sposoby pozyskiwania klientów. Unikniemy również w ten sposób kosztownych błędów oraz przeprowadzania mało skutecznych kampanii reklamowych. Jak monitorować konkurencję w social mediach? Jakie narzędzia będą w tym celu najskuteczniejsze?

 

Dlaczego warto monitorować konkurencję w social mediach?

Rozwój biznesu w Internecie jest dziś najszybszym sposobem na przekształcenie pomysłu w działania, przynoszące konkretny zysk. Przed przystąpieniem do realizacji naszego nowego projektu warto jednak poświęcić odpowiednio wiele czasu na jego dokładne zaplanowanie. W ten sposób unikniemy sytuacji, w której będziemy zmuszeni do poszukiwania na własną rękę rozwiązań, które funkcjonują już na rynku, przynosząc osobom działającym w naszej branży regularne profity.

Choć rozwijanie naszych własnych strategii zarządzania biznesem jest ważnym składnikiem sukcesu, niemniej istotne w całym procesie okazuje się dokładne śledzenie poczynań naszych konkurentów. Nie wystarczy przy tym samo tylko przeglądanie profili naszych branżowych rywali.

Na co zwrócić uwagę podczas analizowania konkurencji w sieci?

Pod pojęciem monitorowania konkurencji rozumiemy w tym wypadku analizowanie marketingowych rezultatów konkretnych działań konkurencyjnych marek. Dzięki takiemu podejściu możemy bez konieczności ponoszenia większych kosztów usprawnić własną strategię, dopracowując te elementy, które najbardziej przyczyniają się do poprawy naszych wyników sprzedażowych. Nieocenioną pomocą w tym wypadku okażą się specjalistyczne narzędzia social media dla e-commerce, które pozwolą nam znacznie sprawniej i precyzyjniej wykonać pracę związaną z analizą rynku.

Najistotniejsze z naszego punktu widzenia informacje to sposób, w jaki dane treści stosowane przez naszych konkurentów oddziałują na odbiorcę. Analizując odpowiedź zwrotną w reakcjach umieszczanych pod postami marketingowymi możemy szybko wywnioskować, czy przekaz danego typu przyczynia się do zdobycia zaufania odbiorcy. Dzięki temu ocenimy również, jaki odsetek użytkowników stanowią osoby zadowolone z prezentowanego produktu lub usługi.

Narzędzia, które pracują za Ciebie

Podstawowym narzędziem, jakim będziemy się w tym wypadku posługiwać są raporty Social Media. Szczegółowe raportowanie trendów w mediach społecznościowych pozwoli nam wybrać najbardziej przyciągające na dany moment uwagę branżowe słowa kluczowe, oraz wpleść je w udostępniane treści. Dzięki raportom aktywności użytkowników na social mediach poznamy preferencje naszych potencjalnych klientów oraz dowiemy się, które kanały przekazu okażą się najskuteczniejsze dla naszych kampanii marketingowych.

Wykorzystanie specjalistycznych narzędzi, takich jak NapoleonCat, pozwoli nam szybko osiągnąć wysokie wyniki sprzedażowe bez potrzeby długich miesięcy bezowocnych poszukiwań właściwego profilu naszego klienta. Dokonując niewielkiej inwestycji w tego typu rozwiązania zyskujemy mnóstwo czasu oraz środków finansowych, które w przeciwnym wypadku musielibyśmy spożytkować na mało skuteczne, eksperymentalne kampanie marketingowe.

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .