5 sposobów na wyższą pozycję w Google
Jednym z elementów, który ma wpływ na sukces strony internetowej, jest jej pozycja w wynikach wyszukiwania w Google. Amerykańska wyszukiwarka jest wybierana przez zdecydowaną większość internautów do wyszukiwania informacji na temat rozmaitych produktów czy usług, dlatego dbałość o odpowiednią pozycję w Google powinna być niezwykle istotna dla wszystkich właścicieli stron WWW. W poniższym artykule prezentujemy 5 sposobów na wyższą pozycję w Google.
Link buliding
Algorytmy Google przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania uwzględniają także liczbę linków, które do niej prowadzą. Ważne jest, by linki te były odpowiednio wysokiej jakości. Jeśli będziemy dodawać linki w sposób nieumiejętny, które będą pochodziły z podejrzanych źródeł, może się to skończyć dla nas bardzo negatywnie.
Planując działania seo trzeba pamiętać, by linki odnoszące się do naszej witryny pochodziły z zaufanych źródeł. W przeciwnym razie nasza pozycja w Google zamiast wzrosnąć - spadnie.
Wartościowe treści. Content is a king
Wartościowe oraz unikalne treści to jeden z najistotniejszych czynników, który w największym stopniu decyduje o pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Właściciele stron WWW powinni wystrzegać się kopiowania w całości treści artykułów z innych witryn, ponieważ za tego typu praktyki Google niejednokrotnie nakłada bardzo srogie kary.
W publikowanych artykułach użytkownicy powinni znajdować interesujące ich informacje na dany temat. Niezwykle istotne jest także to, by publikowane treści zawierały jak największą liczbę słów kluczowych. Na pozycję strony w Google wpływa także obecność elementów dodatkowych, które ułatwiają czytanie treści - mowa tutaj o grafikach, tabelkach czy listach wypunktowanych. Aby witryna znalazła się szybciej na szczycie listy wyszukiwania, trzeba także zadbać o to, by treści były publikowane systematycznie. Tylko wtedy będziemy mieć pewność, że pozycjonowanie przyniesie spodziewane rezultaty.
Szybkie ładowanie strony
Na pozycję w wynikach wyszukiwania zarówno na komputerach stacjonarnych jak i na urządzeniach mobilnych wpływa w znacznym stopniu szybkość ładowania strony. W jaki sposób możemy zweryfikować, jak szybko uruchamia się nasza strona? To niezwykle proste.
Wystarczy, że skorzystamy z narzędzia PageSpeed Insights. Program ten przedstawia także szereg rekomendacji, które mogą pomóc wprowadzić szereg modyfikacji, dzięki którym strona będzie wczytywała się szybciej.
Inwestycja w certyfikat SSL
Certyfikat SSL poświadcza, że dana strona internetowa jest bezpieczna, a podawane przez użytkowników dane nie zostaną przechwycone przez hakerów. Począwszy od stycznia 2017 roku przeglądarka Google Chrome ostrzega przed witrynami, które takiego certyfikatu nie posiadają.
W przypadku, gdy dana strona SSL nie posiada, jej pozycja w Google znacząco spada. Z tego względu inwestycja w SSL musi być priorytetem - zwłaszcza dla właścicieli sklepów internetowych, gdzie przetwarzane są dane tysięcy klientów.
Responsywna wersja strony
Obecnie bardzo duża liczba użytkowników przegląda strony internetowe z poziomu smartfonów czy tabletów. Ten trend wiele lat temu zauważyło Google, dlatego witryny, które nie oferują responsywnych wersji, są zdecydowanie gorzej pozycjonowane przez amerykańskiego potentata. Gdy zainwestujemy w responsywną wersję witryny, jej pozycja w Google z pewnością wzrośnie.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się