CRM - system, który odmieni Twój biznes!
CRM to skrót od angielskiego pojęcia Customer Relationship Management. Kojarzy się on przede wszystkim z pomocą w kontaktach z klientami, jednak okazuje się, że system ten to o wiele więcej. Zastanawiasz się, jak dokładnie działa system CRM? Jakie korzyści można zobaczyć, decydując się na wdrożenie systemu CRM do swojej firmy? Sprawdź!
- Oprogramowanie CRM — czym jest?
- Do czego służą systemy CRM?
- System CRM — dlaczego warto wdrożyć go do własnej firmy?
- Program CRM — zestawienie kilku korzyści
Oprogramowanie CRM — czym jest?
O systemie CRM można mówić wtedy, gdy mamy na myśli specjalne narzędzie, jak i strategię prowadzenia biznesu, która opiera się na budowaniu trwałych relacji z klientami. Jak się okazuje, obecnie bardzo ciężko jest odnieść sukces, bazując wyłącznie na świetnym produkcie czy szeroko zakrojonej kampanii. Doświadczenie, jakie zbiera klient, obcując z daną firmą, jest kluczowym czynnikiem dla sukcesu firmy.
Nic więc dziwnego, że każda firma chce zdobyć potencjalnych klientów i ich zadowolić. Jest to krok od wdrożenia systemu CRM. Nieustannie trzeba zbierać informacje o potrzebach klientów, by móc skutecznie je zaspokoić. System klasy CRM to też spora możliwość na szybkie reakcje, kiedy trendy zauważalne wśród klientów szybko się zmieniają.
Do czego służą systemy CRM?
CRM jest oprogramowaniem, które mocno wspiera komunikację na linii przedsiębiorstwo-klient. Służy do zarządzania relacjami z klientami, do śledzenia ich na każdym etapie, od pierwszego styku z firmą. System CRM przydaje się obecnie praktycznie każdej firmie.
Przez systemy CRM zbierane są informacje na temat zachowania klienta. Informacje te pobierane są ze wszystkich kanałów — rozmów telefonicznych, e-maili, kontaktów przez media społecznościowe czy kliknięcia w konkretne reklamy. Następnie system CRM odnotowuje, który konkretnie klient skusił się na odwiedzenie strony WWW firmy, a który pobrał lead magnet czy który porozmawiał z konsultantem przy użyciu specjalnego czatu.
Podstawowe funkcje systemu CRM to: przechowywanie informacji zebranych o kliencie w jednym miejscu, usprawnienie działań marketingowych, sprzedażowych i posprzedażowych przy użyciu narzędzi do automatyzacji, sprawne analizowanie i raportowanie skuteczności działań zespołów ds. sprzedaży, marketingu czy obsługi klienta.
System CRM — dlaczego warto wdrożyć go do własnej firmy?
Rozwiązania CRM warto wdrożyć do własnej firmy przez wzgląd na wiele powodów i korzyści. Przede wszystkim jest to jedno narzędzie i jedna baza. To tam przechowywane są wszystkie informacje na temat klientów, nie trzeba więc tworzyć żadnych osobnych baz danych. Całość generuje spójne informacje, co pozwala utrzymać wysoki standard komunikacji z klientem.
Chmurowy system CRM to także spore ułatwienie dla współdziałania zespołów sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta. Jedna baza danych pozwala na prowadzenie spójnych, przemyślanych, rzetelnych działań. Nie są to bowiem odizolowane działy w firmie, a mechanizmy, które powinny działać wspólnie dla dobra marki i całego przedsiębiorstwa.
Program CRM — zestawienie kilku korzyści
Dzięki oprogramowaniu CRM można zobaczyć takie korzyści, jak:
- łatwiejsze śledzenie historii interakcji z klientem;
- lepsze prognozowanie sprzedaży i planowanie strategiczne;
- lepsza obsługa klienta;
- płynniejszy workflow pracy;
- skuteczniejsze generowanie o konwersja leadów;
- szybsza i skuteczniejsza analiza danych;
- integracja zespołów sprzedaży, marketingu i obsługi klienta;
- sprawniejsze zarządzanie danymi klientów;
- automatyzacja procesów biznesowych.
Jak widać, warto zainwestować w system CRM, wdrożyć go do firmy i cieszyć się korzyściami, które z niego płyną.
0 komentarzy
Rekomendowane komentarze
Brak komentarzy do wyświetlenia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się