Skocz do zawartości

Jak stworzyć landing page? cz. II - triki projektowe


Rekomendowane odpowiedzi

PTX0ppYT9MA8Esfa7q7CU0bq2sPX_gTXQ0fdXtu-aYxxB9qnJhE52p6twcFr72Tw8cwvm1RrgMaBe2mm_ofCxajor1Kc43YzJU8vYyf9Fc8n56sFdXDdsiLCxZrSfk1sZXaslLRut3SwUoTGgDa61MY

Niniejszy tekst zawiera wskazówki oraz zasady, które pomogą Ci w stworzeniu landing page’a, który będzie przyjazny dla użytkowników. Pomyśl o tym jak o odpowiednim stroju dla biznesmena, wyjątkowej sukience dla kobiety - tak samo landing page potrzebuje dopracowanego designu oraz dobrze rozplanowanych treści.

Jeśli nie posiadasz wiedzy jak stworzyć stronę docelową od podstaw, zalecamy, abyś zapoznał się z naszym artykułem "Jak stworzyć landing page? cz. I", w którym dokładnie przedstawiamy cały proces.

Pamiętaj, że projektowanie strony internetowej jest bardziej czasochłonne niż samo czytanie tego artykułu. Ale nie zniechęcaj się - podejmując się tego zadania samemu, możesz zaoszczędzić nawet do 25.000 zł. 

 

Trik 1 - Cztery punkty mocy

Jeśli kiedykolwiek robiłeś zdjęcia, zapewne zauważyłeś na ekranie charakterystyczną siatkę. Ta sama zasada trójpodziału jest wykorzystywana w projektowaniu stron internetowych. Głównymi założeniami tej zasady jest dzielenie strony wizualnie na trzy części, składające się z dziewięciu identycznych kwadratów.

MGAh9C0hk5Cs4jyHjX4iCt3v_XCJwFuQd04Ih2zBk7bRAtwtbI9aOTkd_xeMjCIkkQ-Ft2YdwZdMSsGGXHtbAgbPLt06f6G_RnHLFKph0xWh3LkD8TDG62r9fLTJzy7-sZ5SSewGeEdi4ghiAzRYgNg

Mocne punkty zazwyczaj znajdują się w miejscach, gdzie cztery linie się przecinają. Z tego powodu, ludzkie oko jest w stanie je wyłapać na pierwszy rzut oka. Kiedy tworzysz landing page, koncentruj się na tym, by umieścić najważniejsze elementy właśnie w miejscach skrzyżowania tych linii.

 

Trik 2 - Prawo Hicka

William Edmund Hick, brytyjski psycholog, postawił ciekawą tezę. Sztuczka to, może być przydatna przy tworzeniu landing page. Hick twierdził, że czas potrzebny na podjęcie decyzji wzrasta wraz z liczbą dostępnych opcji. Tak więc im więcej opcji mamy przed sobą, tym więcej czasu będziemy potrzebować, aby dojść do wniosku i podjąć decyzję. 

iGi8xrcocHQMiyHa7htT0hHMHH0tbtzAdcgbnnrrXyCYoPk15rNY4Xi-zVNdMjpezB6Mh_qh9pN-VYLV6rjDx4ANUSM0vrfeYXnrebq2xp4Jdy8O960dhHY5dfJH2RasVXmixsJI5jpMxPJOvZUkq1Y

Lepper i Iyengar w swoich badaniach odkryli, że wybór z 24 rodzajów dżemu był mniej atrakcyjny niż przy 6 rodzajach. Kiedy osoba miała zbyt wiele możliwości wyboru, szansa, że coś kupią, spadała aż 10-krotnie. Jak można to wykorzystać tworząc landing page? Ogranicz liczbę CTA i buttonów na stronie, koncentrując się na jednym celu. Przeanalizuj wszystkie możliwe decyzje użytkowników i zmniejsz je do minimum.

 

Trik 3 - Model “F”

Badania wykazały, że podświadomie człowiek przegląda tekst według określonego schematu. Najpierw skanujemy wzrokiem od lewej do prawej, potem przesuwamy się w dół, a najmniej uwagi skupiamy na prawym dolnym rogu.

YHE6p0Np73u1dTMGsH50ByCHtKioICEZ16W1lanV6apgxpMarXwUcugWBqAhGknlGOZFUGGHC0DMEUDM7pzL1H9AGA0zyeaLCC55JLftSU_sMEc5T8brPq4V6PA3ovtlR8S8lwx8iUi5KdxQISZeenk

Aby ułatwić swoim użytkownikom przyswojenie informacji i zwiększyć konwersję, warto umieścić najważniejsze elementy wzdłuż litery F. Natomiast mniejsze szczegóły powinny być w mniej widocznych miejscach. Łatwe do znalezienia drogi kontaktu, takie jak sieci społecznościowe czy telefony, powinny znajdować się w widocznym miejscu.

 

Trik 4 - Zasada 8 sekund

Ilość czasu, jaką ma człowiek na skupienie się na jednej rzeczy jest ograniczona do zaledwie 8 sekund (albo nawet mniej wg najnowszych badań). Jak więc w miarę skutecznie przykuć uwagę użytkownika w okresie 8 sekund?

  • Utwórz tytuł, który jest przyciągający i ciekawy, ale jednocześnie ważne jest, aby przekazywał informacje o zaletach produktu/strony w szybki i skrótowy sposób oraz aby dotykał problemów, z jakimi muszą zmagać się klienci.
  • Uzupełnij przekaz przyciągającymi wzrok obrazami, które przekażą główny cel produktu.
  • Zrób widoczny i krótki przycisk CTA.

 

Trik 5 - Prawo podobieństwa

Ludzkie postrzeganie inaczej obejmuje całość, niż poszczególne elementy. Przyciągają nas przedmioty, które są podobne, ale jednocześnie znajdują się w różnych grupach.

MOakJ813NKUuUkM6sUlx3xu6FjScO6oK9UUc8y4pAfQCjjD_PyLE8lVgSemFIqAUb9TMSLQQjSzh9OOhHqhuBNvp6CnrLkkzlQWgN1KSvoJdTiYnGInWc4Ppb_rHuTCeJJqCtTwZBzWnq28rLn4NEYY

Jak możesz to wykorzystać? Zaprezentuj na przykład swoje pozytywne opinie na temat produktu i postaw je obok formularza zapisu lub wniosku. 

 

Trik 6 - Dowód społeczny

Certyfikaty, dyplomy i świadectwa są przykładami dowodu społecznego. Szczególnie istotne są świadectwa. Badanie przeprowadzone przez Data Insight i AliExpress wykazało, że dziewięć na dziesięć osób kończy transakcję, po przeczytaniu opinii klientów. Jak to wykorzystać, aby zbudować stronę internetową? Umieść na swojej witrynie recenzje od odbiorców.

 

Trik 7 - Linia zanurzenia

Czy to Cię dosięgło? Jeśli nie, wyjaśnimy szybko. Linia zanurzenia to część witryny internetowej, która jest widoczna bez konieczności przewijania, aby zobaczyć resztę treści.

Nie powinno Cię to zaskoczyć, że ludzie coraz mniej czytają z roku na rok. Przeważnie przeszukują jedynie artykuł wzrokiem. Badania przeprowadzone przez The Nielsen Norman Group wykazały, że treści powyżej linii zanurzenia są o 84% lepiej odbierane przez użytkowników, niż te umieszczone poniżej.

gW0lUgE8KRfIOy-hhU6kc20kA_s7fVME3Ygm8a9_YX8uyhjIrhY5_Ru4uXOu6W5fSGaGsp9ZI7F8YUFLe7OreVzzFKjXirGoyqkDc-G2Hnyd1rKnBgfhsAFzJFkiY-JlYAl3OIfo9IJNhdUdEvHM1x8

Czemu? Odpowiedź jest jasna - aby obejrzeć treści pod poziomem linii zanurzenia, trzeba wykonać dodatkowy wysiłek (przewijanie strony). Oznacza to, że im dłuższy tekst, tym mniejsza szansa, że internauci głębiej zapoznają się z Twoim tekstem.

 

LANDING PAGE - DESIGN I UX

Aby wybrać design swojej strony, najlepiej zastanowić się nad grupą docelową. Jakie są ich płeć, zawód, hobby i jaki jest ich cel? Odpowiedź na te pytania  pozwoli określić czy użyć jasnych i przyjemnych kolorów, czy ciemnych i tajemniczych. Kiedy już masz wstępną wizję i wiesz, jak ma wyglądać Twoja strona, trzymaj się kilku podstawowych zasad.
 

Zasada nr 1 - Wysokiej jakości grafiki

Badanie Bright Local odkryło, że 60% ludzi woli wyniki wyszukiwania z obrazami. Z kolei Skyword wykazało, że te interesujące otrzymują średnio 94% więcej wyświetleń niż te stereotypowe. Więc staraj się unikać tego, co nudne, szukaj czegoś oryginalnego i interesującego. Zazwyczaj takie grafiki są płatne, ale istnieje wiele stron oferujących duży wybór darmowych obrazów wysokiej jakości. 
 

Oto lista takich stron:

Rozmiar grafik
Szybkość strony wpływa na całościowe doświadczenie użytkownika, więc jakość grafik i filmów powinna być zachowana, przy jednoczesnym zmniejszaniu ich rozmiaru. Jeśli nie zmniejszysz rozmiaru grafik, Twoja strona może dłużej się ładować, co zniechęci wiele osób, które nie lubią czekać. 


Do kompresowania zdjęć przez użytkowników polecamy:

Do kompresowania zdjęć przez użytkowników MacOS polecamy:

W kompresji zdjęć online pomogą:

Rozmiar video
Rozmiar plików video ma te same konsekwencje co zdjęcia, chociaż kwestia ta jest nieco skomplikowana. Obrazy mogą mieć kilka MB, w przeciwieństwie do filmów, które często wynoszą setki megabajtów, co może wpływać na wolne ładowanie się strony.

Najlepsze programy do kompresowania filmów:

 

 

Zasada nr 2 - Kolory
 

Kolory w marketingu odgrywają bardzo istotną rolę, co wymaga wnikliwej analizy ich wyboru. Głównie wpływają one na to jak użytkownik odbiera Twoją markę. Jeśli chcesz zdobyć bardziej szczegółowe informacje na temat psychologii kolorów w marketingu i afiliacji, zapoznaj się z naszym artykułem pt. “Psychologia kolorów w afiliacji. Jak szczegóły wpłyną na Twoje zyski?”.


Cb_GNoCmvEekQmnlWhxjXUEqfd_32_IAnj9SSvLD3hd9fOuyIg7K7CEl1T9MuQ4cYYJjudgw1tkZX9cLMSzKZ6TC4SRNIb8j45-gC6Qka6xIAhY9105bbTKZmKbtF_MdfeI1UO-LhdWvdDPidKxd_GA

 

Pamiętaj, że wybór kolorów powinien być zgodny z misją marki, a także zdecydowanie powinien wpływać na grupę docelową. Jednak najważniejszym aspektem jest Twoja oferta oraz jakość usług.

Używanie kolorów jest istotne, jeśli chodzi o dostosowanie dla osób z niepełnosprawnościami, co będzie omówione w zasadzie 4. Pamiętaj, żeby unikać umieszczania dwóch odmiennych jaskrawych kolorów obok siebie, w szczególności niebieskiego i zielonego, ponieważ to może być uciążliwe dla daltonistów. Najłatwiejszą do odczytania kombinacją kolorystyczną jest czarny na białym.
 

Zasada nr 3 - Jasne i wyraźne nagłówki

Aby zachęcić użytkownika do powrotu na Twoją stronę, musi być ona łatwa do zapamiętania. Dlatego tak ważne jest, aby nagłówek był jasny i wyraźny. Dodatkowo, zwracając uwagę na osoby z niepełnosprawnościami lub wykluczone cyfrowo, udostępnij możliwość łatwego korzystania z witryny. Oto jak przykładowo powinno to wyglądać.


pnZZNnlpI5jBUcQ7eE7P-pz7d6QGdaix4BlS87K-CKESiuOPZRntmtRfsIZ0tO0DtQC7dHglK-ALlKMpem_cN4Lc1E1knPpCf0XKg4DJmbqocOUYiI-wHQe17Z2_NQsFxkMl7Jm-Q9djZYlHvKkBDAU

 

Zasada nr 4 - Dostępność dla osób z dysfunkcjami

Aby ułatwić osobom z niepełnosprawnościami poruszanie się po stronach internetowych, sporządziliśmy listę wymagań, których należy przestrzegać przy projektowaniu witryn. Dzięki tak zoptymalizowanym treściom pozycjonowanie w wyszukiwarkach (np. Google) będzie wynagradzane przez wyższe wyniki.
 

Opisy ALT

LW6SXRSOPIHBmvR5Us8FcPdw5_KJzXgMQ-MPkhqgTiflHeYC8N-e1b6sLuZ6ATQVA8MsetPv82K4blU4xOJP625k17NqtCxiccQuMXeNDWtysBWehYOb1I9184KsJavUTiO5HldJrZHWXLAGoFNqoTk

Alternatywne opisy (ALT) dla obrazków na Twojej stronie mogą powiadomić użytkownika o tym, co jest na głównej grafice. Oprogramowanie do czytania stron wykorzysta je do wyświetlania informacji o obrazkach. A co ważniejsze, zobaczysz, co ma na sobie grafika, nawet jeśli internet jest słaby, więc ta technika ma zastosowanie nie tylko do czytania przez oprogramowanie.

Napisy do filmów
Dla stron internetowych, które zawierają filmy, warto dodać napisy, aby ułatwić korzystanie osobom niesłyszącym. Dodatkowo, dla dłuższych nagrań audio, dobrze jest użyć transkrypcji. Aby to ułatwić, można skorzystać z programu online, takiego jak veed.io, aby automatycznie dodawać napisy.

Odpowiednio edytowane i zaznaczane linki
Zamiast umieszczania linków  pod wyrażeniem “Kliknij tutaj”, lepiej napisać “Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź [adres strony]”. To będzie pomocne dla osób niepełnosprawnych wzrokowo. Ponadto hiperłącza powinny być odróżniane od reszty tekstu poprzez zastosowanie innego koloru. Dzięki temu użytkownicy nie będą musieli szukać ich za pomocą kursora.


Wielkość przycisków
Jeśli przyciski nawigacyjne na Twojej stronie są zbyt małe, mogą utrudniać osobom z trudnościami w nawigacji. Upewnij się, że obszar klikalny jest odpowiednio duży.

Nawigacja za pomocą klawiatury
Strona powinna być skonstruowana tak, aby po naciśnięciu przycisku "TAB" użytkownik mógł przejść do menu i innych części strony w logiczny i zrozumiały sposób. To pozwoli osobom z niepełnosprawnościami na swobodny dostęp do strony.

 

Zasada nr 5 - Przestrzeń

Kolejną kwestią jest dostępna przestrzeń na Twojej stronie, użytkownik powinien wiedzieć bez problemu, o czym jest strona i jakie może tam znaleźć treści. Nie masz ochoty, żeby Twoja strona startowa wyglądała, jak strona sprzed dziesięciu lat, gdzie jest sam tekst i reklamy, a użytkownik nie ma pojęcia, co dalej. Takie sytuacje są dzisiaj bardzo rzadkie. Poniżej można zobaczyć przykład strony, która mogłaby być zaprojektowana lepiej.
 

cf1xewItlavJX5VZfl6QMbuz55z4aNSzXVM1p3sWDuysDfue-tN69JmysSPJS7KsPY3rutSmJFG8gUQg13P-1jfFIc_PgEYtxmVBTLshYnlCkhkhkbKXetD2CPfuJBtgYkPWYAf9LgpqVVCD2uOain4

Początek nie jest taki zły, prosta informacja, czym firma się zajmuje i czego można się od niej spodziewać. Skup się teraz na tym co znajduje się poniżej. Użytkownik jest bombardowany różnymi linkami i zdaniami, które przypominają mu spam. Właśnie tego powinieneś unikać.
 

Zasada nr 6 - Przejrzyste menu i symetria

Wspomnieliśmy, że nagłówek powinien być prosty, tak samo jest z menu. Obecnym standardem jest jeden główny pasek menu na górze, zaprojektowany w sposób czytelny i łatwy do nawigacji. Uważaj, aby Twoja strona główna była symetryczna, bo ludzkie oko to lubi najbardziej.
 

Zasada nr 7 - Stopka

Na samym końcu ważne jest, abyśmy przemyśleli, jak powinna wyglądać i co powinna zawierać stopka. Należy zastanowić się, czego oczekujemy od osób odwiedzających stronę, które trafią na sam jej dół? Znając odpowiedź na to pytanie, będzie Ci łatwiej wybrać dobrą stopkę. Zazwyczaj odwiedzający przeglądają ją, by znaleźć informacje kontaktowe.


AavA07MiiPuvF2ucGCMWKpQvrbqN2v_yeg8ZFRI0hdLtgNtjRKTXoDDN-a9nKXc92sJPDsml-UcCG23Pa66ujuJ1CJJObIdprk1t1TjPuA7OfwxTHU6MM8Ab5YxMP-jKlQFEh_MwUD1BAqccmJrrR9E

 

Pamiętaj, że choć możesz tam umieścić coś ważnego dla Ciebie, stopka powinna być dostosowana do potrzeb użytkowników oraz umożliwić osiągnięcie wyznaczonych celów. Poniżej kilka przykładów informacji, które mogą się znaleźć w stopce:

  • polityka prywatności i warunki korzystania,
  • dane kontaktowe,
  • nawigacja,
  • odnośniki do mediów społecznościowych,
  • zapis do newslettera.

 

LANDING PAGE - TREŚCI TEKSTOWE

Kolejnym krokiem po stworzeniu nagłówków i przycisków jest stworzenie treści, która będzie związana z Twoją ofertą oraz zachęci do zakupu. Wszystko powinno być skupione wokół produktu, który promujesz.

Chcąc stworzyć przejrzyste treści, należy stosować hierarchię i system: każdy blok informacji powinien znaleźć się w swoim miejscu. Możesz wypróbować strukturę na kartce papieru lub w PowerPoint. Aby uzyskać przejrzysty interfejs, należy odpowiedzieć na podstawowe pytania: co, gdzie, kiedy i dlaczego. Informacje powinny być przedstawione sekwencyjnie: jaki produkt oferujemy i dlaczego jest wart zakupu. Aby zapewnić zaufanie, należy określić referencje. Witryny LeadGeneration powinny publikować treści krok po kroku, skupiając się na minimalizacji kroków i prostocie, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tworzenia treści, zalecane jest zapoznanie się z jednym z epizodów podcastu “Afiliacja i inne zjawiska marketingowe”.
 

JUŻ TU JESTEŚ?

Mamy nadzieję, że dotarliście do tego miejsca, ponieważ zdajecie sobie sprawę, jak zaprojektować swoją stronę jak profesjonalista. Jeśli jednak szukacie alternatywy albo po prostu nie macie czasu na stworzenie profesjonalnego landing page'a, zawsze możecie skorzystać z usług profesjonalnego twórcy stron internetowych.

Ne pozostało nam już więc nic więcej, jak życzyć Ci powodzenia!
 

  • Super 2
  • Dzięki! 1

pl.png.071b1b7a9fc86e4863d5a689473cd3a9.png

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
        • Lubię to!
        • Super
      • 12 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
        • Super
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
        • Super
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
        • Super
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
        • Dzięki!
        • Super
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .