Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

services-local-seo-services-on-light-380

Jak zacząć zarabiać na Pay Per Call

W tym poradniku znajdziesz informacje jak zacząć zarabiać na modelu Pay Per Call.

Pay Per Call:

Coraz większa ilość reklamodawców zaczyna interesować się Pay Per Call. Model ten zaczyna się prężnie rozrastać.

Nadal istnieje mnóstwo okazji do zmonetyzowania ruchu, pojawiają się nowe kampanie i źródła ruchu na rynku.

Wielu marketerów unikało Pay Per Call, ponieważ różni się on od tego, co dotychczas robili. Oczywiście jest kilka drobnych różnic, ale nie jest to nic co mogłoby powstrzymać nas od wystartowania z naszą pierwszą kampanią! Poniżej znajdziesz opis podstaw marketingu Pay Per Call oraz instrukcję jak rozpocząć swój pierwszy projekt.

Czemu Pay Per Call?

Pay Per Call jako metoda zarobku istnieje nie od dziś. Była ona obecna na rynku od bardzo dawna, wręcz od czasów, gdy powstawał marketing internetowy. Nie jest to nic nowego.

Jednakże w dzisiejszych czasach, kiedy sieci komórkowe i ogólna komunikacja rozwija się na skalę światową, Pay Per Call staje się jedną z najlepszych opcji zarobku. Możemy zauważyć wzrost przycisków click-to-call na stronach mobilnych, ale również i na tych przygotowanych pod komputery.

Wielu reklamodawców dotychczas zbierało lead'y (osoby i ich numery telefonów), po czym do nich oddzwaniało. Czemu jednak nie pójść krok dalej i nie przełączać dzwoniącego bezpośrednio do reklamodawcy w czasie rzeczywistym? Uważam, że Pay Per Call jest przyszłością marketingu internetowego.

Wybór kampanii:

Jest kilka istotnych czynników, które musisz wziąć pod uwagę przy wyborze swojej pierwszej kampanii Pay Per Call.

Lokalizacja:

Wiele kampanii Pay Per Call jest targetowanych lokalnie, więc należy wziąć pod uwagę regiony, które pokrywa dana kampania. Musisz ustawić ją zgodnie z tym targetem. Każdy telefon przekierowany poza target nie będzie generował Ci przychodu.

Godziny:

Ponieważ mamy do czynienia z działaniem "na żywo" z użytkownikami dzwoniącymi do call center, musimy upewnić się, że przekierowujemy ich w godzinach pracy tego call center. Są pewne kampanie, które działają 24 godziny na dobę, jednakże większość jest ograniczona do pracy od Poniedziałku do Piątku w godzinach 9-17. Weź również pod uwagę strefę czasową, której wymaga kampania.

Czas trwania:

Wiele kampanii Pay Per Call konwertuje zależnie od czasu trwania rozmowy. Nie jest to najlepsza metoda, ale jest najlepszą, z jakiej możemy aktualnie skorzystać. Duża część kampanii ustawiona jest tak, by konwertować po 1-3 minutach rozmowy telefonicznej. Warto też doczytać czy nie ma przypadkiem jakichś czynników, które dana rozmowa ma spełniać.

Wypłaty:

Wypłaty z kampanii różnią się między sobą i to bardzo. Większość z nich ma ustaloną sztywną stawkę dla danego czasu trwania rozmowy. W niektórych sytuacjach jednak wypłata może zależeć od konkretnych czynników jakie spełni rozmówca. W tym przypadku prawdopodobnie będziesz przekierowywał rozmowy na kampanie łączone, które potem będą przekierowywały rozmowy do kilku potencjalnych kupujących, a wypłata będzie zależna od kilku różnych czynników.

Promocja:

Jest wiele sposobów promocji kampanii Pay Per Call. Ważne jest jednak, by upewnić się, że dana kampania zezwala na promowanie w konkretny sposób. Sprawdź dokładnie każdą kampanię, przeczytaj jej opis i upewnij się, że będziesz korzystał z dozwolonej metody promocji.

Przydatne filmy [ENG]:

Wybór kampanii Pay Per Call:

Sprawdzanie kampanii Pay Per Call:

Call Promotion:

Call Promotion jest opcją dostępną na platformie Invoca - po prostu musisz poprosić ich o jej udostępnienie. Opcja ta pozwola utworzyć Twój własny IVR (Interactive Voice Response), czyli swego rodzaju automatyczną sekretarkę. Będziesz dzięki temu mógł przekierowywać dzwoniących w różne miejsca, zależnie od różnych kryteriów.

Innymi słowy możesz testować różne kampanie i monetyzować je w zależności od typu dzwoniących. Możesz również nagrać swój własny IVR i zadawać klientom różne pytania, by kategoryzować ich i przydzielać do konkretnych przekierowań dla jak największego zysku.

Przydatny film [ENG]:

Zwiększanie konwersji za pomocą IVR:

RingPools:

RingPools pozwala marketerom śledzenie większej ilości parametrów dla każdego kliknięcia. Zawiera on grupę numerów, z której wybierany jest jeden unikatowy, przydzielony do konkretnego kliknięcia, który śledzi parametry konwersji. Ta forma śledzenia pozwala marketerowi śledzenie takich parametrów jak słowa kluczowe, clickid, subid, lokowanie itp.

Przydatne filmy [ENG]:

Zaawansowane śledzenie Pay Per Call za pomocą RingPool:

Jak używać RingPool w Pay Per Call:

Różnice między Pay Per Call a tym, co dotychczas znałeś:

Pay Per Call różni się od modeli, z których mogłeś dotychczas korzystać. Poniżej znajdziesz listę kilku różnic, które musisz wziąć pod uwagę.

  • działanie "na żywo" z dzwoniącymi oraz call-center
  • konwersja/wypłata zależna od długości trwania rozmowy
  • targetowanie zależne od regionu
  • kampania ograniczona czasowo w zależności od pory dnia/tygodnia
  • śledzenie numerów telefonów zamiast śledzenia linków
  • IVR/Call Promotion do przekierowywania dzwoniących
  • ograniczony tracking

Źródła ruchu:

Wyszukiwarki:

Wyszukiwarki internetowe są najlepszym źródłem ruchu do Pay Per Call, szczególnie wyszukania mobilne z rozszerzeniem click-to-call. Google i Bing są doskonałym źródłem ruchu. Ich komputerowe wersje również się sprawdzają, ale to mobilne wyszukania konwertują najlepiej.

Przydatny film [ENG]:

10 kroków do osiągnięcia sukcesu z Bing Ads oraz Pay Per Call:

Pay Per View:

PPV jawi się jako nowe źródło ruchu dla Pay Per Call. Wsparcie techniczne okazuje się jego mocną stroną. Jest jedna bariera, którą jednak musimy wziąć pod uwagę - użytkownik musi wziać do ręki telefon i zadzwonić.

Przydatny film [ENG]:

Jak osiągnąć sukces w marketingu PPV (2014):

Reklamy mobilne:

Mimo, że śledzenie w przypadku reklam mobilnych jest ograniczone, marketerzy nadal radzą sobie nieźle z tym źródłem ruchu. Możesz uzyskać więcej danych ze śledzenia za pomocą RingPool, jednakże wtedy użytkownicy muszą zostać przekierowani na landing page. Integracja click-to-call z bannerami mobilnymi może również nie być złym pomysłem, ale w ten sposób może zostać wygenerowanych wiele przypadkowych telefonów, przez co IVR jest przymusowy, by je filtrować.

Przydatny film [ENG]:

Jak osiągnąć sukces z reklamami mobilnymi i Pay Per Call:

Social Media:

Z tego źródła niestety nie płynie zbyt duży ruch do Pay Per Call. Możliwe, że Facebook doda niedługo opcję click-to-call do ich reklam, przy czym Twitter już takową opcję dodał. Aktualnie część marketerów radzi sobie dobrze promując np. pożyczki studenckie za pomocą Facebook Ads, nawet bez opcji click-to-call. Warto zajrzeć i sprawdzić to źródło ruchu!

E-mail:

Jeszcze jakiś czas temu wielu marketerów korzystających z modelu e-mail poproiłoby o usunięcie numeru telefonu z reklam oraz landing page'y dołączonych do kampanii. Jednakże z Pay Per Call ci ami marketerzy zarabiają na dzwoniących, a nie tylko na samych mailach. Warto więc dodać Pay Per Call do tej mieszanki. W dzisiejszych czasach wiele osób sprawdza maile na swoich smartfonach i tabletach, więc jest duże prawdopodobieństwo, że klikną w przycisk click-to-call. E-mail marketing jest bardzo niedocenionym źródłem ruchu.

Offline:

Ponieważ zależy nam jedynie na numerach telefonów, takie numery mogą być umieszczone praktycznie wszędzie - w prasie, radiu, telewizji, na bilbordach, ulotkach. Możemy również kupić bazę numerów lokalnych, by dzwoniący czuli się bardziej pewnie wykonując telefon.

Call Center:

Call center zawsze szukają sposobów do sprzedaży produktów. Pay Per Call pozwoli im na monetyzację swojego ruchu. Niektóre kampanie zezwalają na ruch z call center oraz na metody promocji przez te call center używane. Jeśli posiadasz własne call center - zastanów się nad wdrożeniem Pay Per Call!

Możliwości

Nadal istnieje wiele niewykorzystanych okazji w modelu Pay Per Call. Wraz ze wzrostem popularności click-to-call wzrasta liczba osób dzwoniących do reklamodwaców, ponieważ staje się to jeszcze łatwiejsze. Jedną z takich opcji byłaby integracja click-to-call na Facebooku.

Reklamy mobilne są kolejna okazją, którą każdy marketer powinien spróbować wykorzystać. Aktualnie jedynym ograniczeniem jest śldzenie, ale w momencie, gdy problem ten zostanie rozwiązany i tracking będzie bardziej dokładny, metoda ta prawdopodobnie rozrośnie się niesamowicie.

Kampanie różnią się od siebie diametralnie i jest wiele różnych i unikalnych sposobów ich promocji. Spodziewajcie się więc wzrostu popularności Pay Per Call w nadchodzącym czasie.

W modelu tym istnieje wiele przeciwności oraz nowości względem pozostałych opcji zarobku, ale nadal macie okazje być pionierami w tej dziedzinie. Marketerzy, którzy wykorzystają moment już teraz i przeskoczą wszystkie przeciwności będą tymi, którzy potem będą na szczycie listy wypłat :)

  • Super 7

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Dołącz do nas za darmo i naucz się zarabiać!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut i wiele więcej!

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .