Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

    • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
    • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
    • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
    • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

CRM jako narzędzie pracy grupowej w Internecie


Ciamciaj

912 wyświetleń

W każdej firmie praca z klientem jest najważniejsza, co pozwala osiągnąć sukces. Jego zadowolenie jest pierwszą wartością, co wiąże się z koniecznością doskonalenia metod zarządzania relacjami z nim. W tym pomaga CRM. Więcej dowiesz się poniżej. 

  1. Czym jest w istocie CRM? 
  2. Jakie funkcje oferuje typowy system CRM?  
  3. Jakie są główne zalety oprogramowania CRM?

Czym jest w istocie CRM?

CRM to skrót od angielskich słów: Customer Relationship Managment, co oznacza zarządzanie relacjami z klientami. Wywodzi się z myślenia, że potrzeby klienta są najważniejsze a w osiągnięciu tego celu konieczna jest praca całego zespołu. 

System CRM to narzędzie, które pomaga wdrożyć tę filozofię. Jego głównym zadaniem jest uporządkowanie procesów sprzedażowych i marketingowych. Spełnia ważną funkcję bazy wiedzy dla wszystkich pracowników. Do jego ról w każdym przedsiębiorstwie należy komunikacja, ponieważ ułatwia przepływ informacji w firmie oraz kontakt z klientem. Innymi ważnymi zadaniami są automatyzacja wielu powtarzalnych działań oraz kompleksowe analizowanie danych o podejmowanych akcjach. 

Jakie funkcje oferuje typowy system CRM?

Lista funkcji systemu jest niezliczona, ale ważne by zawierał najważniejsze zakładki takie jak: karta klienta wraz z sekcją atrybutów szogółowo go opisujących , zadania, szanse sprzedaży oraz konkurenci.

Karta klienta zawiera wszystkie potrzebne informacje o nim, takie jak nazwa, adres i archiwum konwersacji. To centralny punkt systemu, dzięki któremu szybko odnajdziemy potrzebne dane. Atrybuty pomagają porządkować i segmentować klientów za pomocą tagów. Pomaga to na wyszukiwanie konkretnych firm w szybki sposób. W zadaniach znajdziemy wszystkie aktywności, które podjęliśmy względem wybranego klienta, co pozwala zorientować się w historii współpracy i zaplanować kolejne kroki. Szanse sprzedaży w postaci tablic pokazują otwarte transakcje handlowe i systematyzują je. Możemy w ten sposób zidentyfikować najpilniejsze zadania oraz w przypadku gdy opiekun handlowy jest niedostępny, każdy pracownik może zaopiekować się klientem w jego imieniu. Zakładka konkurenci pomaga gromadzić dane o naszej konkurencji, aby łatwiej kontrolować przebieg ich operacji. 

Konfiguracja systemu CRM pomaga dopasować go do specyfiki firmy, jej indywidualnych wymagań. Systemy wiądących dostawców gwarantują możliwość korzystania z dowolnego urządzenia jako elementu pracy grupowej. Można zatem prowadzić wspólne kalendarze zadań i absencji oraz elektroniczną tablicę ogłoszeń. Do wyboru mamy także funkcje takie jak: proces ofertowania, katalogi produktów, analiza sprzedaży czy rezerwacje zasobów współdzielonych (samochody, sale konferencyjne itd.). 

Jakie są zalety systemu CRM?

System CRM pomaga przy wymianie informacji o kliencie i gromadzi wiedzę, która nie znika wraz z pracownikiem. Sprawdza się w automatyzacji procesów i prowadzeniu wieloetapowych projektów, dzięki czemu firma jest odporna na rotację pracowników czy innego typu kryzysy, co w konsekwnecji daje trwałą przewagę nad konkurencją. Bardziej rozbudowane aplikacje pozwalają także na formalizację realizacji procedur ISO czy też możliwość integracji z wewnętrzną centralą telefoniczną w celu identyfikacji dzwoniącego podmiotu. Dodatkowo oferują integrację z zewnętrznymi systemami handlowymi, takimi jak: Symfonia, Wf-Mag czy CDN Opt!ma/XL, pozwalając na migrację danych z tych systemów do internetu.

Podsumowując system CRM wspiera procesy sprzedaży i poprawia ich efektywność oraz planowanie. Bez dobrej komunikacji z klientem nie ma sprawnie zarządzanej firmy, dlatego warto posiadać bazę strategicznych informacji w jednym miejscu. Gwarantuje to dobrą organizację pracy, dzięki której nie musimy się martwić że o czymś zapomnimy lub też że zduplikujemy czynności wykonane już przez współpracownika. 
 

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .