Skocz do zawartości

Wujek Ziemny

1 179 wyświetleń

2captcha.com to jeden z najbardziej popularnych serwisów do rozwiązywania captchy, czyli zabezpieczeń, które mają na celu blokowanie botów przed dostaniem się na stronę internetową. Podczas ręcznego rozwiązywania captchy musisz po prostu siedzieć przy komputerze i przepisywać słowa z obrazków, wybierać odpowiednie zdjęcia z puli, układać puzzle itp., by udowodnić, że nie jesteś robotem. Tutaj właśnie z pomocą przychodzi serwis, która zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu automatycznie rozwiązując captche.

Dodatkowo serwis oferuje również opcję zarobku dla osób, które chcą rozwiązywać captche dla innych. Po prostu rejestrujesz się jako pracownik i zaczynasz zarabiać - nic prostszego.

Wróćmy jednak do pierwszego punktu - zależnie od Twojej pracy, zarządzania czasem i obowiązków możesz mieć sporo zadań, które można zautomatyzować. Jeśli taka automatyzacja wymaga odwiedzania stron, to narzędzie przyjdzie Ci na ratunek. Pracownicy serwisu rozwiązują tysiące captch co minutę, 24 godziny na dobę. Są to prawdziwi ludzie, więc dokładność jest zdecydowanie większa niż w przypadku software'owych OCRów.

Jakie captche potrafi rozwiązać 2Captcha

Oto kilka przykładów captch, które potrafi rozwiązać serwis. Warto wspomnieć, że serwis, który jako jeden z pierwszych wprowadza metody rozwiązywania nowych rodzajów zabezpieczeń. 

  • Text captcha
  • Click captcha
  • Rotate captcha
  • ReCaptcha v2 (również z "callback" oraz "invisible")
  • ReCaptcha v3
  • KeyCaptcha
  • hCaptcha
  • GeeTest
  • TikTok

i wiele innych!

Szybkość rozwiązywania captchy

Serwis może pochwalić się bardzo szybkim czasem rozwiązywania captchy. W przypadku captchy tekstowej jest to średnio 12 sekund. Natomiast z moich osobistych doświadczeń, rozwiązanie serwisowi zajmuje od 30 do 45 sekund (ze względu na reCaptche), w zależności od jakości proxy, których używasz. 

Jakość rozwiązywania zadań w 2Captcha

W kwestii jakości trudno zachować obiektywizm, ponieważ jest dużo zmiennych, które mają na nią wpływ. Między innymi jest to rodzaj captchy rozwiązywanej przez pracownika, jakość Twojego połączenia, jakość używanych proxy (a nawet sam fakt czy używasz jakichkolwiek proxy). W moim przypadku przedstawia się to następująco (używam dedykowanych prozy z BuyProxies.org) w przypadku Xneolinks, ZennoPoster oraz SEO Autopilot.

Normalne captche bardzo różnią się między sobą i sporo zależy od możliwości odczytania ich, pracownicy serwisu są wyszkoleni aby mieć jak najwyższą skuteczność. 
Autorzy serwisu podają skuteczność rozwiązywania reCaptchy na poziomie 98%. 

Funkcje integracji API i połączenie z innymi programami

2Captcha oferuje API, z którego warto korzystać w celu zwiększenia ilości dobrze rozwiązywanych captch. Mamy tam naprawdę mnóstwo funkcji, dlatego nie będę się rozpisywał o wszystkich, a jedynie opiszę krótko te, z których korzystam na co dzień i które bardzo ułatwiają mi pracę.

  • regsense - pozwala na ustawienie captchy wrażliwej na wielkość liter
  • numeric - zaznaczasz dzięki temu czy captcha zwiera tylko litery, tylko cyfry, cyfry LUB litery albo cyfry i litery
  • calc - pozwala oznaczyć captchę jako działanie matematyczne (np. 2+2)
  • textinstructions - wysyła pracownikowi tekstowe instrukcje, które ułatwią mu pracę (np. wpisz tylko litery w kolorze czerwonym)
  • imginstructions - j/w, ale w formie obrazu - dla ReCaptcha
  • phrase - oznaczenie czy captcha zwiera jedno słowo czy więcej

Dodatkowo mamy też funkcje takie jak metoda rozwiązywania (post lub base64), language (cyrylica/alfabet łaciński) i wiele innych.

Będąc w temacie API warto również wspomnieć o gotowej integracji serwisu z programami. Oto kilka z nich:

Wsparcie techniczne serwisu

Serwis posiada rozbudowane FAQ zarówno dla klientów, jak i pracowników. Znajdziemy tam odpowiedzi na całą masę najczęściej zadawanych pytań, co oszczędzi nam czasu. Jeśli jednak trafisz na problem, którego nie możesz rozwiązać jedynie z pomocą FAQ, wtedy z pomocą przyjdzie Ci pracownik serwisu.
Wystarczy wejść w zakładkę Support i wysłać swoje zapytanie. Z mojego doświadczenia wynika, że pracownik wsparcia technicznego odpowiada zazwyczaj w ciągu 24 godzin, a jego odpowiedzi są wyczerpujące. Nie raz trafiałem na problem z rozwiązaniem captchy na konkretnej stronie internetowej i dzięki pomocy supportu udawało mi się ten problem rozwiązać. Pracownicy są mili i podchodzą profesjonalnie do swojej pracy. 

0 komentarzy


Rekomendowane komentarze

Brak komentarzy do wyświetlenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .