Skocz do zawartości

Nowy algorytm Google'a zmieni wyniki wyszukiwania - strony mobilne górą


olo4791

Rekomendowane odpowiedzi

21 kwietnia wchodzi w życie nowy algorytm największej wyszukiwarki. Na szczycie wyników wyszukiwania będą prezentowane te strony www, które mają wersję przystosowaną pod mobile. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce zaledwie 5 proc. firm i 30 proc. e-sklepów ma strony dostosowane do smartfonów i tabletów, dzień ten może się okazać prawdziwym przewrotem. Do tego dochodzą liczne blogi, strony poradnikowe i wiele wiele innych, które mogą z dnia na dzień zniknąć z wyników wyszukiwania mobilnego, a przynajmniej pojawić się w nich znacznie niżej.

Google przyzwyczaił nas do częstych zmian, proponując co jakiś czas aktualizacje w swoich algorytmach wyszukiwania. Tylko przez pierwszych osiem miesięcy 2014 roku mieliśmy aż 7 takich modyfikacji. Z pewnością ta, która czeka nas do 21 kwietnia, nie będzie ostatnią dotyczącą mobile. Nie jest nawet pierwszą, jednak mającą duże znaczenie dla milionów przedsiębiorców. – W listopadzie zeszłego roku Google postawił pierwszy krok w stronę mobilnej rewolucji. Wprowadził etykietę określającą strony posiadające specjalne wersje na telefony i tablety, która była przyznawana serwisom z czytelnymi, odpowiednio dużymi tekstami i przyciskami. Ważne było również unikanie oprogramowania, którego urządzenia mobilne nie obsługują, na czele z Flashem - mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.

Nowy algorytm sprawi, że strony, portale i e-sklepy bez mobilnej wersji znikną z mobilnych wyników wyszukiwania. Nawet wysoka pozycja, którą zawdzięczamy długoletniemu inwestowaniu w pozycjonowanie, w takim wypadku nie pomoże. Efektem będzie utrata obecnych klientów, jak i brak perspektywy na pozyskanie w ten sposób nowych. – Co drugi Polak posiada smartfon, z czego 90 proc. z nich codziennie szuka informacje o firmach, jak i ich ofercie, produktach i usługach właśnie z poziomu urządzeń mobilnych. Tylko w zeszłym miesiącu ponad 11 milionów Polaków surfowało po sieci wykorzystując do tego urządzenia mobilne – wyjaśnia Piotr Krawiec. Badania pokazują, że aż dwóch na trzech zainteresowanych daną stroną internautów wchodzących na nią z urządzeń mobilnych, opuści witrynę w przypadku, gdy nie będzie ona dostosowana do smartfonu czy tabletu. Trudno więc nie zauważyć rosnącego znaczenia kanału mobilnego.

Czasu coraz mniej

W celu sprawdzenia, czy strona, e-sklep, blog lub portal jest przygotowany do nowego algorytmu, wystarczy skorzystać z narzędzia przygotowanego przez Google, dostępnego tutaj. Zmiany wprowadzone przez Google nie oznaczają, że trzeba od razu inwestować w responsywną (RWD) wersję serwisu, ponieważ jest to zarówno czasochłonne, jak i drogie rozwiązanie. Wystarczy stworzyć wersję mobilną strony. Warto wykorzystać w tym celu generatory mobilnych stron i sklepów dostępne w sieci. Są to rozwiązania tańsze, proste w użyciu – nie wymagana jest pomoc programisty czy grafika – oraz dające szybkie efekty – na stworzenie strony wystarczy zaledwie kilkanaście minut. Będzie to na pewno najszybsze rozwiązanie, które pozwoli wielu przedsiębiorcom zdążyć przed wystartowaniem nowego algorytmu.

Już od kilku lat specjaliści zapowiadają rewolucję związaną z rozwojem kanału mobilnego. Dotychczasowe dane na temat rynku polskiego nie potwierdzały tych prognoz, jednak teraz „mobilizacja” staje się faktem. A wszystko za sprawą Google i nowego algorytmu, który zostanie wprowadzony już 21 kwietnia 2015 roku.

 

Źródło: http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Armagedon-w-sieci-Google-wytnie-tysiace-wynikow,wid,17467808,wiadomosc.html

  • Super 1
Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!

Dokładnie zgadzam się z przedmówcami ... responsywna strona to teraz obowiązek i podstawa zaistnienia w necie. Stety lub niestety ale mobilność wkracza w nasze życie z ogromną prędkością. Nie wiadomo co będzie jutro, a nawet za kilka godzin. Dziś internet w telefonie, a jutro może być w zegarku czy też w okularach (choć prototypy już istnieją). Jednak ukierunkowanie googli w tę stronę to moim zdaniem trochę rasistowskie podejście. Nie powiem, bo jak na obecne czasy przystało to mam i laptopa i tableta i telefon androidowy też, ale mam też starego poczciwego blaszaka z monitorem 4:3. I to na nim spędzam 95% czasu przeglądając neta i grając nawet od czasu do czasu. Napisałem "starego" choć stara to jest w nim tylko obudowa :) ... komponenty staram się wymieniać na bieżąco zgodnie z aktualnymi trendami, jednak moniterek działa świetnie i nie zamierzam zmieniać w najbliższym czasie. Wkurza mnie dlatego takie "wykluczające" podejście do sprawy. Google od dawna już wynosi na piedestał wszystkie nowinki technologiczne. Nie wiem czy ktoś jeszcze używa monitora 4:3, a jesli używa to niech spróbuje sobie obejrzeć statystyki na google analytics ... masakra ... wyświetla się 1/4 strony i 5 suwaków żeby coś tam przewinąć i podejrzeć ... po prostu nie da się niczego normalnie zobaczyć. To świadczy moim zdaniem o nieresponsywności samych googli, gdyż strona responsywna powinna prawidłowo wyświetlać się na każdym ekranie.

Odnośnik do komentarza

Wyniki będą w wyszukiwaniu wyższe ale dla urządzeń mobilnych, więc nie ma co siać paniki, ktoś kto oferuje pliki czy cokolwiek z wykorzystaniem tylko na komputer osobisty taka strona mobilna dla niego jest zbędna. Co prawda można mieć więcej wejść na stronę stosując się do tego i jedynie byłoby opłacalne jeśli ma się jakieś reklamy. Takież o to moje zdanie w tym temacie.

Edytowane przez markus04
Odnośnik do komentarza

Jak dotychczas było w ogólnej opinii strony nieresponsywne w wynikach wyszukiwania deskopowych nie będą obniżane, algorytm dotyczy jedynie wyników mobilnych, ale jednak....


Od 24 kwietnia pozycjonowana przeze mnie strona została obniżona w wynikach deskopowych.


Rozmawiałem też z jedną firmą pozycjonującą strony:


"Od kilkunastu dni testujemy nowy algorytm Google. Każda strona która nie jest responsywna (przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych) spada w wyszukiwaniach o kilka do kilkudziesięciu pozycji. Wymiana maili z Google stawia sprawę jasno - strony ze starymi rozwiązaniami będą w ostateczności pomijane w wynikach wyszukań Google (czas 4 miesięcy).


Po testach wiemy, że Google postanowiło całkowicie wyeliminować stare technologie."


 


Faktycznie chyba Google wprowadziło ten algorytm stron mobilnych również do wyników deskopowych co jest trochę bez sensu bo co ma strona mobilna do wyników deskopowych.


Analizowałem strony które mnie wyprzedziły - są responsywne


 


Ma ktoś stronę nieresponsywną i również zauważył spadki pozycji?


 


 


//chyba trzeba będzie zrobić wersję mobilną....


Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .