Skocz do zawartości

Jak napisać dobry SEO wpis na bloga - poradnik


Rekomendowane odpowiedzi

Regularne dodawanie treści na bloga jest kluczowe dla efektywnego content marketingu. Dzięki temu poradnikowi nauczysz się tworzyć posty na bloga, które dobrze konwertuja. 

Blogowanie to jedna z najpopularniejszych strategii content marketingowych - nie bez powodu. Wiele osób i firm polega na newsach i dłuższych artykułach w celu uzyskania informacji branżowych. Ułatwia to promowanie produktów i usług, podczas jednoczesnego edukowania grupy docelowej.


newsy i artykuły.png

Jak jednak sprawić, by Twój nowy blog wyróżniał się spośród tak dużej ilości blogów istniejących w sieci? Poprzez tworzenie dobrej strategii contentowej i wykorzystanie podstawowych umiejętności SEO. 

Polecamy również poradnik - jak pozycjonować bloga


Pokażemy Ci, co wyróżnia dobrego bloga, jak napisać dobry post na blogu, a także udostępnimy przydatną listę kontrolną, dzięki której będziesz wiedział co robić.

Spis treści


Co wyróżnia dobrego bloga?

Istnieją trzy podstawowe elementy tworzenia solidnego bloga:

Treści wysokiej jakości

Nie mówi się “content is king” bez powodu. Niezależnie od tego, w jaki sposób czytelnicy znajdują Twojego bloga, treści są powodem, dla którego zostają na Twojej stronie. Przy dzisiejszym przeciążeniu informacjami ludzie chcą treści, które rzeczywiście pomagają — bez owijania w bawełnę.

Czytelnicy potrzebują artykułów zweryfikowanych pod kątem informacji, a nie fałszywych lub przesadzonych raportów. Chcą tak bardzo cieszyć się czytaniem bloga, że wyszukują wcześniejsze artykuły i chętnie korzystają z wewnętrznych i zewnętrznych linków. Chcą wskazówek, które są łatwe do zrozumienia i wdrożenia w życie.

TL;DR: Treści wysokiej jakości docierają do szerszego grona odbiorców i zwiększają konwersjęi. Twoje treści powinny być przyjemne w odbiorze, rzeczowe, zwięzłe i praktyczne.

Konsekwentność

Wyobraź sobie, że znalazłeś świetny blog z praktycznym artykułem, a potem zorientowałeś się, że poprzedni post został opublikowany 2 miesiące temu. Aha, a jeszcze poprzedni został opublikowany 3 miesiące wcześniej. Tak, bardzo rozczarowujące. Najlepsze blogi publikują konsekwentnie i często.

Publikowanie raz w miesiącu jest konsekwentne, ale nie na tyle częste, aby blog odniósł sukces. W przypadku regularnego ruchu musisz często publikować posty, zwłaszcza na początku. Celuj w co najmniej jeden post na tydzień. Aby to zrobić, musisz zaplanować co najmniej jeden miesiąc treści na blogu i znaleźć czas w swoim harmonogramie na tworzenie tych treści. Jeśli potrzebujesz pomocy w wymyślaniu pomysłów na posty na blogu, spróbuj użyć generatora pomysłów na treści w Jasper.ai.

TL;DR: Konsekwentne postowanie jest kluczowe, ale nie dzieje się ono automatycznie. Stwórz kalendarz treści, aby mieć o czym pisać przez cały miesiąc.

Atrakcyjny interfejs

Niektóre blogi publikują doskonałe treści co tydzień, ale czytanie ich jest tak uciążliwe, że odwiedzający po prostu nie czerpią z tego przyjemności. Nie bądź jednym z tych twórców. Upewnij się przynajmniej, że Twój blog jest łatwy w nawigacji i czytaniu. Używaj czytelnych czcionek i unikaj grafik, zasłaniających tekst. Możesz znaleźć minimalistyczne motywy na WordPress, Wix, Squarespace lub dowolnie wybranym przez siebie CMS.

Porządkowanie treści w nagłówki i wypunktowania może również pomóc w nadawaniu artykułowi struktury i poprawie czytelności. Ponadto użycie słów kluczowych w nagłówkach może poprawić pozycje w wyszukiwarkach. Wreszcie, obrazy i infografiki dodają dodatkowej aparycji i sprawiają, że czytanie bloga jest przyjemnym doświadczeniem.

TL;DR: Odczucia użytkownika mają znaczenie. Używaj dopełniających się kolorów, minimalizuj niepotrzebne wyskakujące okienka i paski boczne oraz używaj motywów, które sprawią, że Twoje treści będą czytelne i przyjemne w odbiorze.

5 niezbędnych elementów dobrego wpisu na blogu

Jeśli jesteś nowy w blogowaniu, miejmy nadzieję, że zakończyłeś już proces zakładania własnego bloga i możesz teraz napisać swój pierwszy post. Gratulacje! Ale jeśli jesteś doświadczonym blogerem, który chce coś zmienić, również jesteś na właściwej ścieżce.

Zanim przejdziemy do szczegółów na temat tego, jak napisać dobry post na blogu i podzielimy się przykładami, wyszczególnijmy kluczowe elementy wpisu na blogu, które zwiększają konwersję.

Dobry nagłówek

Nagłówki się sprzedają. Dzięki nim wchodzisz w posty na tematy, o których nawet nie wiedziałeś, że Cię zaciekawią. Stwórz mocny nagłówek, używając liczb, silnych i emocjonalnych oraz wzbudzających ciekawość słów (bez clickbaitów). Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, spróbuj użyć generatora nagłówków w Jasper.ai.

Chwytliwe pierwsze zdanie

Zwabiłeś ich swoim nagłówkiem, ale czy reszta artykuły sprosta oczekiwaniom czytelnika? Otwórz tekst empatycznym stwierdzeniem, intrygującym faktem lub po prostu przejdź od razu do sedna swojego artykułu w mniej niż trzech zdaniach. Tak czy inaczej, unikaj lania wody, które znudzi czytelnika.

Dobrze opracowane i potoczne treści

Jeśli jeszcze tego nie wiesz, Twój wpis na blogu nie powinien być napisany stylem akademickim. Bez względu na tematykę, pisanie językiem potocznym (ale nie zbyt potocznym) sprzedaje się. Ludzie chcą czuć się zrozumiani, a przykładowo, według badań, większość Amerykanów i tak najlepiej rozumie pojęcia, gdy są one prezentowane na poziomie 7-8 klasy.

Dobre formatowanie

Zróżnicowanie formatowania tekstu sprawia, że jest on przyjemniejszy dla oczu, a także łatwiejszy do przetrawienia. Długi blok tekstu bez odpowiednich odstępów byłby onieśmielający nawet dla zagorzałych czytelników.

Co więcej, ponieważ ludzie są zapracowani i często wolą przeglądać artykuły niż zagłębiać się w nie, Twój artykuł powinien być zaprojektowany tak, aby główne punkty odstawały od reszty. Używaj wypunktowań, pogrubionych fraz itp.

Podsumowujące wezwanie do działania

Jaki jest sens tworzenia bloga lub posta na blogu, jeśli nie wykorzystujesz go do osiągania celów content marketingowych? Twoje wezwanie do działania (call to action) powinno być powiązane z Twoimi celami marketingowymi.

Chcesz sprzedać swojego ebooka? Dodaj CTA z zachętą do sprawdzenia go. Chcesz zwiększyć ruch? Poproś w swoim wezwaniu do działania, aby inne osoby udostępniły Twój post za pomocą łatwych w użyciu linków do udostępniania. Chcesz więcej subskrybentów swojej listy e-mailowej? Wiesz co robić!

Jak napisać dobry post, który wygeneruje ruch na blogu

Badanie tematu

Nie chcemy nikomu burzyć jego przekonań, ale nie możesz napisać świetnego posta na blogu bez odpowiedniego researchu. Wszystko zaczyna się od badania słów kluczowych. Korzystając z wielkości/popularności słów kluczowych, możesz dowiedzieć się, jak trafny dla wyszukiwarek będzie Twój planowany artykuł. Następnie poszukaj sposobów na uzyskanie przewagi nad artykułami konkurencji, które już są w rankingu. Te badania pomogą ci również w następnym kroku: tworzeniu szkicu.

Dobrym narzędziem, które pozwoli Ci znaleźć i przenalizować słowa kluczowe dla Twojego wpisu. KeywordTool znajdziesz w SeoTools!

 

Szkic

Gdy masz już słowo kluczowe i temat bloga, nadszedł czas na stworzenie konspektu. Szkic ma kluczowe znaczenie dla ułatwienia procesu pisania. Zalecamy korzystanie z generatora szkiców w Jasper.ai, aby przyspieszyć działanie. Jasper to nasz najlepszy wybór. Zobacz, co robi z tym słowem kluczowym:

szkic.png

Możesz teraz dopracować szkic, dodając krótkie uwagi na temat tego, co masz zamiar omówić w każdym podtytule.

Rzeczowe pisanie

Jako zapracowany copywriter lub content marketer nie masz czasu na marudzenie. Skupiona praca jest bardziej wydajna, więc warto mieć wszystkie swoje badania, a także szkic, otwarte na tej samej stronie podczas pracy. Bądź tak informatywny, jak to tylko możliwe, pozostając tak zwięzłym, jak to tylko możliwe. Jeśli potrzebujesz pomocy w pisaniu długich artykułów, Japser.AI może również pomóc. 

Redagowanie

Redagowanie tekstu to idealny czas na jego edycję. Ogranicz powtarzające się informacje i przepisuj słabe zdania pasywne na silniejsze zdania aktywne. Rozsądnie jest również edytować za pomocą modułu sprawdzania gramatyki, aby wyłapać literówki, które w przeciwnym razie możesz przegapić, ponieważ jesteś zarówno pisarzem, jak i redaktorem.

Szybkim sposobem redagowania tekstów jest korzystanie z Grammarly - serwis ten znajdziesz w forumowym SeoTools 

 

Promocja i SEO

Tuż przed opublikowaniem artykułu zrób kilka ważnych rzeczy, aby zoptymalizować go pod kątem wyszukiwarek. Dodaj odpowiednie linki wewnętrzne (linki do pokrewnych treści hostowanych w Twojej witrynie), opis meta dla swojego posta i teksty alternatywne dla wszelkich użytych obrazów. Następnie naciśnij publikuj! Gdy już to zrobisz, nie zapomnij udostępnić treści w mediach społecznościowych, aby przyciągnąć uwagę czytelników.

Jeśli zależy Ci na dopracowaniu tekstu od A do Z pod kątem SEO, koniecznie sprawdź ofertę SurferSEO! Jest to, naszym zdaniem, najlepsze narzędzie do optymalizacji tekstów pod kątem wyszukiwarek!

 

Checklista dla artykułów SEO

Dużo informacji przekazaliśmy w tym artykule i wiemy, że może to być dość trudne w szybkim przetrawieniu. Mamy jednak ciekawą checklistę, która pomoże Ci przejść cały proces krok po kroku.

  • Przeprowadź badanie słów kluczowych (poznaj swoich odbiorców, liczbę wyszukiwań, zobacz, co robią konkurenci itp.)
  • Wybierz słowo kluczowe i dodatkowe słowa kluczowe
  • Stwórz szkic pierwszego nagłówka (ze słowem kluczowym)
  • Stwórz szkic artykułu (użyj szablonu Blog Post Outline w Jasper.AI)
  • Użyj słowa kluczowego w co najmniej dwóch nagłówkach
  • Zbadaj swój temat
  • Napisz mocne wprowadzenie do artykułu
  • Napisz co najmniej 300 słów dla SEO (najlepiej więcej)
  • Zadbaj o przyjemną, rzeczową, zwięzłą i praktyczną treść
  • Używaj prostego, potocznego języka
  • Zadbaj o odpowiednie formatowanie tekstu
  • W miarę możliwości używaj przykładów, statystyk i obrazów
  • Kilka razy dodaj główne słowo kluczowe w tekście (w sposób naturalny, nie na siłę)
  • Ponadto użyj dodatkowych słów kluczowych co najmniej raz na każdy keyword
  • Rozpocznij redagowanie tekstu
  • Usuń niepotrzebne powtórzenia
  • Wytnij lanie wody (zdania, które dodają objętości, ale nie dodają wartości)
  • Przepisz zdania z trybu pasywnego na aktywny
  • Użyj narzędzia do sprawdzania gramatyki w przypadku literówek i błędów (np. Grammarly)
  • Dodaj linki wewnętrzne
  • Jeśli to możliwe, dołącz linki wychodzące do witryn z wysokim autorytetem
  • Dodaj tekst alternatywny do obrazów (dodaj słowa kluczowe!)
  • Napisz swój opis meta
  • Dodaj wezwanie do działania na końcu posta
  • Przygotuj więcej nagłówków reprezentujących cały artykuł
  • Wybierz swój końcowy nagłówek
  • Opublikuj post
  • Udostępnij na Twitterze, LinkedIn i pozostałych portalach społecznościowych

Ulepsz swój content marketing pisząc świetne posty na blogu

Posty na blogu mają kluczowe znaczenie w content marketingu. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz pisać posty na blogu, czy jesteś weteranem, zawsze jest miejsce na rozwój. Jasper wspiera content marketerów na każdym etapie procesu za pomocą ponad 52 szablonów na każdą okazję. Tutaj znajdziesz nasz poradnik jak zacząć pisać bloga.
Potrzebujesz pomocy w generowaniu pomysłów, burzy mózgów lub tworzeniu chwytliwych nagłówków — na dużą skalę? Jasper.AI Ci w tym pomoże. Istnieją plany na każdy poziom użytkowania, w tym tryb bossa, który pozwala na bezpośrednie wydawanie instrukcji narzędziu AI. Możesz także uzyskać dostęp do zasobów szkoleniowych, aby jak najlepiej wykorzystać Jasper.


 

Sprawdź również nasze inne artykuły na temat blogowania:

Edytowane przez Ciamciaj
Aktualizacja
  • Super 2

Chcesz zacząć zarabiać w Internecie, ale nie wiesz jak? Szukasz inspiracji i nowych metod? Sprawdź:
>>> 13 sposobów jak zarabiać przez internet! - Zarabianie w Internecie <<<

Odnośnik do komentarza

Zarejestruj się za darmo i naucz się zarabiać online!

  • Dostęp do darmowych poradników pokazujących krok po kroku jak zarabiać w Internecie
  • Sposoby zarabiania niepublikowane nigdzie indziej
  • Aktywna społeczność, która pomoże Ci rozwiązać problemy i doradzi
  • Profesjonalne treści na temat SEO, social media, afiliacji, kryptowalut, sztucznej inteligencji i wiele więcej!
  • Wujek Ziemny zmienił(a) tytuł na Jak napisać dobry SEO wpis na bloga - poradnik
  • 1 rok później...

A co w przypadku, gdy prowadzę bloga, na którym opisuję w dużej mierze promocje bankowe? Promocje, ich regulaminy zmieniają się średnio co 1-2 miesiące. Zazwyczaj są to zmiany kosmetyczne typu: stawka, daty itp. Trudno ciągle pisać posta innego posta o tym samym. Jak sobie z tym poradzić? Nieaktualne posty kasować, czy zostawiać? Edytować ciągle jeden post?

Odnośnik do komentarza

 

Godzinę temu, madlenek88 napisał(a):

A co w przypadku, gdy prowadzę bloga, na którym opisuję w dużej mierze promocje bankowe? Promocje, ich regulaminy zmieniają się średnio co 1-2 miesiące. Zazwyczaj są to zmiany kosmetyczne typu: stawka, daty itp. Trudno ciągle pisać posta innego posta o tym samym. Jak sobie z tym poradzić? Nieaktualne posty kasować, czy zostawiać? Edytować ciągle jeden post?

Wystarczy edytować. Google docenia, jeżeli treść artykułu jest aktualizowana. 

  • Super 1

 Zobacz mój dziennik o digital marketingu 

Odnośnik do komentarza
  • mysc odpiął/ęła ten temat
  • 5 miesięcy temu...

@madlenek88 Zdecydowanie edycja i aktualizacja. Promocje bankowe żyją aktualnością :) Podeślij case na priv, to może uda mi się coś więcej doradzić.

Edytowane przez MichalP

makecash.png.49d846d50ed19c9d496344b2fee9f0b0.png

Kup mojego e-booka i zacznij zarabiać na blogu z artykułów sponsorowanych! Z kodem "makecash" 10% taniej! Ja wygenerowałem ponad milion dochodu w trzy lata. Chcesz pogadać? Napisz do mnie na https://www.linkedin.com/in/michal-woroniecki/

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Polecana zawartość

    • Poradnik podatkowy - jak rozliczać się z pieniędzy zarobionych przez Internet bez DG?
      Zarabianie w Internecie wiąże się z koniecznością płacenia podatków - a rozliczanie się z urzędem skarbowym nie jest jednoznaczne i proste. Prawo podatkowe w Polsce jest nieujednolicone - co oznacza, że każdy urząd skarbowy może mieć inne interpretacje. Sprawdź jak się za to zabrać!
      • 14 odpowiedzi
    • JDG - Jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić działalność gospodarczą w Polsce
      Jednoosobowa działalność gospodarcza (JDG) to najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jest to działalność prowadzona przez jedną osobę fizyczną na własne nazwisko i na własne ryzyko. Jednak mimo, że nazywa się jednoosobowa - daje jednak możliwość zatrudniania pracowników. Takich firm jest zarejestrowanych w Polsce zdecydowanie najwięcej. Sprawdź jak zarejestrować, rozliczać i prowadzić własną JDG!
      • 3 odpowiedzi
    • Inwestowanie w obligacje detaliczne skarbu państwa - od podstaw!
      Sprawdź jak inwestować w obligacje skarbowe - krok po kroku! Detaliczne obligacje skarbowe to rodzaj obligacji emitowanych przez Państwo, które są oferowane indywidualnym inwestorom, takim jak osoby fizyczne, a nie instytucjom finansowym.

      Są to instrumenty dłużne, nienotowane na żadnym rynku, co oznacza że kupując taką obligację, w praktyce pożyczasz pieniądze państwu na określony czas, a w zamian otrzymujesz odsetki. Można więc powiedzieć że obligacje są indywidualną pożyczką na określony % dla Skarbu Państwa. Państwo odda Ci więcej niż od Ciebie pożyczyło.
      • 7 odpowiedzi
    • Jak pozyskiwać i zarabiać na poleconych dzięki make-cash.pl
      W tym poradniku przedstawiam możliwości dostępne dla każdego użytkownika. Dowiesz się jak efektywnie wykorzystać forum do zbierania poleconych i budowania dodatkowych zysków.

      Make-cash.pl to miejsce, gdzie ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami, poszukują porad i rekomendacji, a także nawiązują wartościowe kontakty. Codziennie odwiedza nas minimum 2000 unikalnych osób, które są zainteresowane zarabianiem przez Internet - a to ogromny potencjał, z którego może korzystać nie tylko administracja - ale każdy użytkownik forum !
      • 2 odpowiedzi
    • Jak pisać treści na stronę internetową z wykorzystaniem AI
      Tworzenie treści od podstaw może być procesem czasochłonnym. Istnieje wiele mniejszych kroków, o których należy pomyśleć w drodze do stworzenia atrakcyjnych treści, takich jak badanie rynku, SEO i redagowanie tekstu, a to tylko początek. Jednak nie musisz zaczynać od zera, gdy istnieją narzędzia AI, które mogą pomóc w tworzeniu wysokiej jakości treści. 
      • 13 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystanie. Polityka prywatności .